Mentoring as a means of τeachers’ professional development - theoretical and empirical approach (Master thesis)

Μπουμπουλέντρα, Νίκη-Πωλίνα/ Boumpoulentra, Niki-Polina

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜπουμπουλέντρα, Νίκη-Πωλίναel
dc.contributor.authorBoumpoulentra, Niki-Polinaen
dc.date.accessioned2016-11-10T12:07:21Z-
dc.date.available2016-11-10T12:07:21Z-
dc.identifier.urihttps://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10417-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.2516-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.2516-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΘεσμός του μέντοραel
dc.subjectΣυμβουλευτική καθοδήγησηel
dc.subjectΕπαγγελματική ανάπτυξηel
dc.subjectΝεοδιοριζόμενος εκπαιδευτικόςel
dc.subjectMentoren
dc.subjectMentoringen
dc.subjectProfessional developmenten
dc.subjectNewly employed teacheren
dc.titleΗ συμβολή του θεσμού του μέντορα στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών - θεωρητική και εμπειρική προσέγγισηel
dc.titleMentoring as a means of τeachers’ professional development - theoretical and empirical approachen
heal.typemasterThesis-
heal.generalDescriptionΒιβλιογραφία: σ. 139-165el
heal.classificationMentoring in education--Greeceen
heal.classificationTeachers--Training ofen
heal.dateAvailable2016-11-10T12:08:21Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2015-
heal.bibliographicCitationΝ. Μπουμπουλέντρα, "Η συμβολή του θεσμού του Μέντορα στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών - θεωρητική και εμπειρική προσέγγιση", Μεταπτυχιακή εργασία, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, 2015el
heal.abstractΣτην παρούσα εργασία διεξήχθη θεωρητική και εμπειρική διερεύνηση με θέμα τον θεσμό του Μέντορα σε συνάρτηση με τη συμβολή του στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Στη θεωρητική προσέγγιση, αποσαφηνίζονται οι έννοιες του Μέντορα, της συμβουλευτικής καθοδήγησης (mentoring) και της επαγγελματικής ανάπτυξης και μελετάται η σχέση μεταξύ τους. Δίνεται μια σύντομη ιστορική αναδρομή και, συγχρόνως, αναλύεται η ελληνική πραγματικότητα σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία. Έπειτα, παρουσιάζεται η ανάγκη για επαγγελματική ανάπτυξη, καθώς επίσης και για στήριξη και καθοδήγηση των εκπαιδευτικών από τον Μέντορα. Ακολουθεί η μεντορική σχέση συνοδευόμενη από τη σημασία της, τα οφέλη, που παρέχει, και τα στάδια εξέλιξής της, ενώ δεν παραλείπεται να αναφερθεί το περιεχόμενο της εκπαίδευσης του Μέντορα. Κλείνοντας, καταλήγουμε σε κάποιες διαπιστώσεις και παρατηρήσεις από το θεωρητικό πλαίσιο. Στην εμπειρική προσέγγιση, παρατίθεται η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε, για το θεσμό του Μέντορα και το κατά πόσο συμβάλλει στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, με δείγμα 90 Διευθυντές/Υποδιευθυντές και εκπαιδευτικούς σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και με μεθοδολογικό εργαλείο το ερωτηματολόγιο. Τέλος, η εργασία ολοκληρώνεται με την ανάλυση των ερευνητικών αποτελεσμάτων και πορισμάτων χρησιμοποιώντας διαγράμματα και πίνακες και τη διατύπωση συμπερασμάτων.el
heal.abstractThe main topic of this project is the theoretical and empirical approach concerning the mentoring in accordance with its impact in the professional development of teachers. In the theoretical approach the terms of Mentor, mentoring and professional development are defined and their interrelation is studied. Alongside with a brief historical summary, the Greek reality is analyzed according to the relevant legislation. Then, the need for professional development is discussed as well as the need for teacher support and guidance by the Mentor. Moreover, the mentoral relationship follows, accompanied by its benefits and its evolution stages, while the content of the Mentor education is discussed. This part concludes with some observations and conclusions that derive from the theoretical framework. In the empirical approach, the survey on the mentoring is presented, which was carried out in order to show the extent to which it contributes in the professional development of the teachers. 90 Directors / Assistant Directors and teachers from schools of Primary education answered the questionnaire which was the methodological tool. The project is completed with the analysis of the survey results using diagrams and tables and the conclusions drawn.en
heal.advisorNameΣτραβάκου, Πελαγίαel
heal.committeeMemberNameΚαραφύλλης, Αθανάσιοςel
heal.committeeMemberNameΚουγιουρούκη, Μαρίναel
heal.academicPublisherΠαιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDduth-
heal.numberOfPages196 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Boumpoulentra Niki-Polina_2015.pdfΜεταπτυχιακή εργασία1.61 MBAdobe PDFView/Open


 Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10417
http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.2516
  This item is a favorite for 0 people.

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons