Educational policy of the European Union on special education from 1981 to this day - the example of Greece: (Master thesis)

Πατρώνας, Χρήστος/ Patronas, Christos

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠατρώνας, Χρήστοςel
dc.contributor.authorPatronas, Christosen
dc.date.accessioned2016-11-25T06:37:42Z-
dc.date.available2016-11-25T06:37:42Z-
dc.identifier.urihttps://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10448-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.4389-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.4389-
dc.rightsAn error occurred on the license name.*
dc.rights.uriAn error occurred getting the license - uri.*
dc.subjectΕκπαιδευτική πολιτικήel
dc.subjectEιδική αγωγήel
dc.subjectΕυρωπαϊκή Ένωσηel
dc.subjectΈνταξηel
dc.subjectΣυνεκπαίδευσηel
dc.subjectEducation policyen
dc.subjectSpecial educationen
dc.subjectEuropean Unionen
dc.subjectIntegrationen
dc.subjectInclusionen
dc.titleΗ εκπαιδευτική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ειδική αγωγή από το 1981 μέχρι σήμερα – το παράδειγμα της Ελλάδας:el
dc.titleEducational policy of the European Union on special education from 1981 to this day - the example of Greece:en
heal.typemasterThesis-
heal.secondaryTitleμια συγκριτική προσέγγισηel
heal.secondaryTitleα comparative approachen
heal.generalDescriptionΒιβλιογραφία: σ. 295-316el
heal.classificationEducation and state--Greeceen
heal.classificationSpecial education--European Union countriesen
heal.languageel-
heal.accesscampus-
heal.recordProviderΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2015-
heal.bibliographicCitationΧ. Πατρώνας, "Η εκπαιδευτική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ειδική αγωγή από το 1981 μέχρι σήμερα – το παράδειγμα της Ελλάδας: Μια συγκριτική προσέγγιση", Μεταπτυχιακή εργασία, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, 2015el
heal.abstractΑντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη της εκπαιδευτικής πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης η οποία αναφέρεται στην ειδική αγωγή και εξετάζει συστηματικά τον τρόπο με τον οποίο διαμορφώνεται και παρουσιάζεται από τα ευρωπαϊκά όργανα από τη δεκαετία του ογδόντα μέχρι σήμερα. Παράλληλα, διερευνάται και η πολιτική που ακολουθεί η Ελλάδα στο χώρο της ειδικής εκπαίδευσης από την ένταξή της (1981) στην Ευρωπαϊκή Ένωση μέχρι στις μέρες μας. Τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση άρχισε να διαμορφώνει την εκπαιδευτική της πολιτική για την ειδική αγωγή κατά τη δεκαετία του 1980 κυρίως μέσω της θέσπισης κοινοτικών προγραμμάτων, ενώ μετά τη συνθήκη του Μάαστριχτ θεσμοθετήθηκε το νομικό πλαίσιο για την ανάληψη περαιτέρω πρωτοβουλιών και δράσεων στην εκπαίδευση στο πλαίσιο της επικουρικότητας για τη στήριξη των κρατών μελών. Από τα μέσα της δεκαετίας του 1990 εφαρμόζει μια νέα στρατηγική για την ειδική εκπαίδευση με την οποία επιδιώκει την εξάλειψη των εμποδίων που υπάρχουν και υποστηρίζει την ίσες ευκαιρίες πρόσβασης στην εκπαίδευση. Από τη συγκριτική προσέγγιση προκύπτει ότι η Ελλάδα διαμόρφωσε την εκπαιδευτική της πολιτική λαμβάνοντας υπόψη τις εξελίξεις στο ευρωπαϊκό επίπεδο και τις κατευθύνεις που εκπορεύονταν από τα ευρωπαϊκά όργανα και ως μέλος της ΕΕ επιχειρεί να οργανώσει τις σχολικές δομές στα πλαίσια στήριξης της συνεκπαίδευσηςel
heal.abstractThe object of this work is the study of the E.U. educational policy concerning special education and systematically examines how it has been formed and presented by the European institutions from the eighties to this day. At the same time, we investigated the policy followed by Greece in the field of special education by joining (1981) in the European Union to this day. The results of the study show that the European Union started shaping educational policy for special education during the 1980s mainly through the adoption of Community programs while the legal framework for taking further initiatives and actions in education in the context of subsidiarity to support Member States was established after the Treaty of Maastricht. Since the mid-1990s the European Union has implemented a new strategy for special education which seeks the elimination of existing barriers and supports equal access to education. A comparative approach shows that Greece has shaped education policy taking into account developments to the European level and the directions emanating from the European institutions as well as its attempts, as an E.U. member to organize school structures supporting educational inclusionen
heal.advisorNameΓιαγκουνίδης, Παναγιώτηςel
heal.committeeMemberNameΚουγιουρούκη, Μαρίναel
heal.committeeMemberNameΣτραβάκου, Πελαγίαel
heal.academicPublisherΠαιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDduth-
heal.numberOfPages317 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Patronas Christos_2015.pdfΜεταπτυχιακή εργασία2.18 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


 Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10448
http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.4389
  This item is a favorite for 0 people.

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons