Administrative culture in education (Master thesis)

Λόζγκα, Ευαγγελία Χ./ Lozga, Evangelia Ch.

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΛόζγκα, Ευαγγελία Χ.el
dc.contributor.authorLozga, Evangelia Ch.en
dc.date.accessioned2016-11-28T07:53:08Z-
dc.date.available2016-11-28T07:53:08Z-
dc.identifier.urihttps://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10452-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.6842-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.6842-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΔιοικητική κουλτούραel
dc.subjectΣτελέχη εκπαίδευσηςel
dc.subjectΠολιτισμική κουλτούραel
dc.subjectΗγεσίαel
dc.subjectΔιοίκησηel
dc.subjectAdministrative cultureen
dc.subjectEducational administratorsen
dc.subjectNational cultureen
dc.subjectLeadershipen
dc.subjectAdministrationen
dc.titleH διοικητική κουλτούρα στην εκπαίδευσηel
dc.titleAdministrative culture in educationen
heal.typemasterThesis-
heal.generalDescriptionΒιβλιογραφία: σ. 280-345el
heal.classificationSchool management and organizationen
heal.classificationSchool administratorsen
heal.languageel-
heal.accesscampus-
heal.recordProviderΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2015-
heal.bibliographicCitationΕ. Χ. Λόζγκα, "H διοικητική κουλτούρα στην εκπαίδευση", Μεταπτυχιακή εργασία, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, 2015el
heal.abstractΗ παρούσα μελέτη εστιάζεται στη διοικητική κουλτούρα στην εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, επιχειρήθηκε μέσα από τη συστηματική μελέτη της υπάρχουσας και σχετικής βιβλιογραφίας και από δευτερογενή δεδομένα να προσαρμοστεί το θεωρητικό πλαίσιο της διοικητικής κουλτούρας στα εκπαιδευτικά δρώμενα και στα εκπαιδευτικά Στελέχη. Βασικό σκοπό, λοιπόν, της παρούσας μελέτης αποτέλεσε η αποκρυστάλλωση και η οικοδόμηση του όρου «διοικητική κουλτούρα» στα εκπαιδευτικά δρώμενα. Τους επιμέρους στόχους συνέστησαν η κατάτμησή της στα επιμέρους στοιχεία που την απαρτίζουν και η μελέτη και ανάλυση αυτών, η κατανόηση του τρόπου διαμόρφωσης και αλλαγής της, η καταγραφή των ουσιαστικών συνεπειών της για τους δρώντες στο πεδίο της εκπαιδευτικής διοίκησης. Ακόμα, στόχος ήταν και η ανάδειξη της καθοριστικής επενέργειας της ευρύτερης εθνικής/πολιτισμικής κουλτούρας στην εκπαιδευτική διοίκηση και ηγεσία, που πρέπει πλέον να της αποδοθεί η πρέπουσα σημασία. Για την επίτευξη του βασικού σκοπού αλλά και των επιμέρους στόχων κρίθηκε σκόπιμο και συνάμα αναγκαίο να καταδειχθεί ο πλουραλισμός των απόψεων που κυριαρχούν για αυτήν από τις διάφορες επιστήμες που τη μελετούν, ήτοι δημόσια διοίκηση, παιδαγωγική επιστήμη, οργανωσιακή ψυχολογία κλπ. Στην παρούσα μελέτη, μεταξύ άλλων, η διοικητική κουλτούρα ορίζεται ως «οι κοινές συμπεριφορές, οι αξίες που ασπάζονται και οι βαθύτερες παραδοχές των εκπαιδευτικών Στελεχών» και επισημαίνεται η ανάγκη μετακίνησης του πεδίου ενδιαφέροντος στον ελλαδικό εκπαιδευτικό χώρο περισσότερο στη νέα οπτική που προσφέρει η κουλτούρα γενικά, με συστηματικές και διεξοδικές μελέτες και έρευνες. Κυρίως, όμως, τονίζεται η καθοριστική σημασία της διοικητικής κουλτούρας στην αποτελεσματικότητα της διοίκησης και στο ίδιο το ανθρώπινο δυναμικό που την αποκτά μέσα από την κοινωνικοποίησή του, όπως και η ευθύνη που βαραίνει την Πολιτεία για τη μεταβολή και την ποιοτική αναμόρφωσή τηςel
heal.abstractThis study focus on administrative culture in education. More specifically, there was an attempt both through systematic study of existing and relevant bibliography and secondary data to adapt the theoretical framework of administrative culture in educational events and educational Executives. The main purpose, therefore, of this study was the crystallization and the construction of the term “administrative culture” in educational affairs. Side goals were the separation of term under discussion into its components and the study and analysis of them, the understanding of the configuration mode and change of culture, the recording of meaningful culture’s consequences for the actors in the field of educational administration. Furthermore, another goal was the highlighting of the determinant impact of national culture on educational management and leadership, which should now be assigned to the appropriate relevance. To achieve the main objective and the specific objectives was considered appropriate and necessary yet to demonstrate the plurality of views dominating by the various sciences which study this issue, namely public administration, educational science, organizational psychology e.t.c. In this study, among others, administrative culture consists of «shared behavioral norms, shared values and deeper assumptions among educational administrators» and it is emphasized the need to move the field of interest of Greek educational bibliography more at the new perspective offered by the culture generally with systematic and intensive studies and researches but most important, it is highlightened the crucial role of administrative culture in management effectiveness and in workforce which acquires culture through its socialisation, and also the State’s responsibility to change and quality reform the culture of administratorsen
heal.advisorNameΣτραβάκου, Πελαγίαel
heal.committeeMemberNameΓιαγκουνίδης, Παναγιώτηςel
heal.committeeMemberNameΚουγιουρούκη, Μαρίναel
heal.academicPublisherΠαιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDduth-
heal.numberOfPages351 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lozga Evangelia Ch._2015.pdfΜεταπτυχιακή εργασία1.93 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


 Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10452
http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.6842
  This item is a favorite for 0 people.

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons