Greek educational policy and institutional framework of higher education from 1932 until 1982 - by n.5343/1932 in n. 1268/1982 (Master thesis)

Ζλατιλίδου, Στέλλα/ Zlatilidou, Stella

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΖλατιλίδου, Στέλλαel
dc.contributor.authorZlatilidou, Stellaen
dc.date.accessioned2017-06-21T10:56:25Z-
dc.date.available2017-06-21T10:56:25Z-
dc.identifier.urihttps://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10541-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.6794-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.6794-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΕκπαιδευτική πολιτικήel
dc.subjectΑνώτατη εκπαίδευσηel
dc.subjectΘεσμικό πλαίσιοel
dc.subjectEducational policyen
dc.subjectHigher educationen
dc.subjectInstitutional frameworken
dc.titleΕλληνική εκπαιδευτική πολιτική και θεσμικό πλαίσιο της ανώτατης εκπαίδευσης από το 1932 έως το 1982 - από το ν.5343/1932 στο ν.1268/1982el
dc.titleGreek educational policy and institutional framework of higher education from 1932 until 1982 - by n.5343/1932 in n. 1268/1982en
heal.typemasterThesis-
heal.generalDescriptionΒιβλιογραφία: σ. 371-386el
heal.classificationEducation and state--Greece--History--21st centuryen
heal.dateAvailable2017-06-21T10:57:25Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2016-02-
heal.bibliographicCitationΣ. Ζλατιλίδου, "Ελληνική εκπαιδευτική πολιτική και θεσμικό πλαίσιο της ανώτατης εκπαίδευσης από το 1932 έως το 1982 - από το ν.5343/1932 στο ν.1268/1982", Μεταπτυχ. Εργασία, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, 2016el
heal.abstractΟ θεσμός της εκπαίδευσης αποτελεί αναμφισβήτητα ένα καίριο και διαχρονικό ζήτημα, που απασχολεί έντονα τις ελληνικές κυβερνήσεις αλλά και το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας. Η ιστορία της εκπαιδευτικής πολιτικής και δη της πολιτικής στην ανώτατη εκπαίδευση κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα γέμει μεταρρυθμιστικών εγχειρημάτων, που καθόρισαν σε μεγάλο βαθμό την ιστορική πορεία και εξέλιξη των ελληνικών πανεπιστημίων. Πρόκειται για μεταρρυθμιστικά εγχειρήματα, τα οποία είτε μετέβησαν στο στάδιο της εφαρμοσμένης εκπαιδευτικής πολιτικής είτε παρέμειναν σε επίπεδο απλών προτάσεων και εισηγήσεων χωρίς να τύχουν ανάλογης νομοθετικής κατοχύρωσης και πρακτικής εφαρμογής. Κύριος στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνηθεί το νομοθετικό πλαίσιο της ελληνικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από τη δεκαετία του 1930 μέχρι και τις αρχές της δεκαετίας του 1980, να γίνει μία εκτενής ανάλυση του περιεχομένου των δύο σημαντικότερων μεταρρυθμιστικών τομών που συντελέστηκαν στο χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης, ήτοι του Ν.5343/1932 και του Ν.1268/1982 και να επιχειρηθεί μία κριτική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών επιλογών των ελληνικών κυβερνήσεων σχετικά με την τριτοβάθμια εκπαίδευση τόσο σε επίπεδο προγραμματικών δηλώσεων όσο και σε επίπεδο εφαρμοσμένης εκπαιδευτικής πολιτικής. Τα αποτελέσματα της μελέτης αποδεικνύουν πως οι ελληνικές κυβερνήσεις ήδη από την ίδρυση του νεοσύστατου ελληνικού κράτους εκδηλώνουν έντονο ενδιαφέρον για τη συγκρότηση και την οργάνωση της ανώτατης παιδείας. Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης των ελληνικών πανεπιστημίων του 20ου αιώνα καταγράφονται αρκετές προσπάθειες για τη διασφάλιση της διοικητικής αυτοτέλειας των ανώτατων ιδρυμάτων και για την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης ακαδημαϊκής γνώσης. Βέβαια, η ιστορία της πανεπιστημιακής νομοθεσίας μας αποκαλύπτει πως διαχρονική πολιτική τακτική των ελληνικών κυβερνήσεων αποτελεί η θεσμοθέτηση του κρατικού ελέγχου και εποπτείας στις πανεπιστημιακές υποθέσεις, υπονομεύοντας, έτσι, την ελευθερία και την αυτονομία της πανεπιστημιακής σκέψης και δράσης. Τέλος, οι μεταρρυθμιστικές προσπάθειες των εκάστοτε κυβερνήσεων θα λέγαμε πως χαρακτηρίζονται από ατολμία και σπασμωδικότητα καθώς τίθεται σε δεύτερη μοίρα ο εκδημοκρατισμός της δομής και της λειτουργίας των πανεπιστημίων, έτσι ώστε να μη θιγούν οι υφιστάμενες παραδοσιακές δομές εξουσίας.el
heal.abstractThe institution of education is undoubtedly a major and timeless issue of great concern to the Greek Governments and the whole of Greek society. The history of educational policy and especially educational policy in higher education during the 20th century is full of reform attempts, which largely determined the history and evolution of Greek universities. This reform projects, which either entered in the area of applied educational policy either remained at the level of simple proposals and recommendations without the benefit of such a legislative vesting and practicality. The main objective of this thesis is to investigate the legislative framework of Greek higher education from the 1930s until the early 1980s, becoming an extensive analysis of the content of the two leading reform cuts that took place in higher education, namely the N.5343/1932 and the N.1268/1982 and undertake a review assessing the educational choices of Greek Government on higher education both in policy statements and in applied educational policy level. The study results show that the Greek governments since the establishment of the newly established Greek state express great interest in the establishment and organization of higher education. During the evolution of Greek universities of the 20th century recorded several efforts to ensure the administrative independence of higher institutions and to enhance the quality of the provided scholarship. However, the history of university legislation reveals that timeless political tactics of the Greek governments is the establishment of state control and supervision in university affairs which undermines the freedom and autonomy of university thought and action. Finally, the reform efforts of the Greek governments would say that characterized by timidity and fitfulness which put on the sidelines the democratization of the structure and function of universities in order not to damage the existing traditional power structures.en
heal.advisorNameΚαραφύλλης, Αθανάσιοςel
heal.committeeMemberNameΚαραφύλλης, Αθανάσιοςel
heal.committeeMemberNameΒεργέτη, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΚαρακατσάνης, Παναγιώτηςel
heal.academicPublisherΠαιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDduth-
heal.numberOfPages386 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ZlatilidouStella.pdfΜεταπτυχιακή εργασία1.58 MBAdobe PDFView/Open


 Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10541
http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.6794
  This item is a favorite for 0 people.

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons