Self – awareness, problem solving and executive control during childhood (Master thesis)

Γραμμένου, Μαρία/ Grammenou, Maria

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓραμμένου, Μαρίαel
dc.contributor.authorGrammenou, Mariaen
dc.date.accessioned2017-06-26T09:28:08Z-
dc.identifier.urihttps://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10542-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.7043-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.7043-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΓνωστική επίδοσηel
dc.subjectΕκτελεστικός έλεγχοςel
dc.subjectΜεταγνώσηel
dc.subjectCognitionen
dc.subjectExecutive controlen
dc.subjectMetacognitionen
dc.titleΜηχανισμοί αυτο-ρύθμισης, επίλυση προβλημάτων και εκτελεστικός έλεγχος κατά τη σχολική ηλικίαel
dc.titleSelf – awareness, problem solving and executive control during childhooden
heal.typemasterThesis-
heal.generalDescriptionΒιβλιογραφία: σ. 73-85el
heal.classificationCognition in childrenen
heal.classificationMetacognition in childrenen
heal.dateAvailable2018-06-25T21:00:00Z-
heal.languageel-
heal.accesscampus-
heal.recordProviderΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2016-
heal.bibliographicCitationΜ. Γραμμένου, "Μηχανισμοί αυτο-ρύθμισης, επίλυση προβλημάτων και εκτελεστικός έλεγχος κατά τη σχολική ηλικία", Μεταπτυχ. Εργασία, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, 2016el
heal.abstractΗ παρούσα μελέτη αποτελείται από δύο μέρη, το θεωρητικό και το ερευνητικό. Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει τρία κεφάλαια, όπου αναλύεται η δομή του γνωστικού συστήματος. Στο πρώτο κεφάλαιο, παρουσιάζονται βασικά στοιχεία γύρω από την ανάπτυξη γνωστικών δεξιοτήτων σε μαθητές σχολικής ηλικίας. Αρχικά, επιχειρείται η προσπάθεια ορισμού της έννοιας, έπειτα παρουσιάζονται λεπτομερέστερα οι διάφορες γνωστικές δεξιότητες, που αναπτύσσει το άτομο, και τέλος γίνεται λόγος για τη σπουδαιότητα αυτών στην επεξεργασία και κατανόηση των δεδομένων - πληροφοριών. Στη συνέχεια παρουσιάζεται η τριμερής οργάνωση του νου σύμφωνα με τη θεωρία του Δημητρίου, καθώς και τα πέντε εξειδικευμένα δομικά συστήματα (ΕΔΟΣ). Στο δεύτερο κεφάλαιο μελετάται η μεταγνωστική ικανότητα των μαθητών. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται μια προσπάθεια ορισμού - ερμηνείας της μεταγνώσης, τονίζεται η σημασία της για τη γνωστική αναπτυξιακή πορεία των ανθρώπων και αναλύονται τα μεταγνωστικά συναισθήματα, που αποτελούν έκφανση της ευρύτερης έννοιας μεταγνώση. Στο τρίτο κεφάλαιο επιχειρείται μια αναλυτική παρουσίαση των εκτελεστικών λειτουργιών του ατόμου. Αναλυτικότερα, στην αρχή παρουσιάζονται διάφορες ερμηνείες του εκτελεστικού ελέγχου, όπως αυτές προκύπτουν από την αναδίφηση της διεθνούς βιβλιογραφίας. Κατόπιν, παρατίθενται οι τρείς επιμέρους συνιστώσες της εκτελεστικής λειτουργίας, τα κυριότερα χαρακτηριστικά που διέπουν αυτές, και τέλος η συσχέτιση της αναπτυξιακής πορείας έκαστης με την ηλικία των μαθητών, βασισμένη σε ερευνητικά δεδομένα. Το δεύτερο μέρος αποτελεί το εμπειρικό κομμάτι της παρούσας μελέτης και περιλαμβάνει τρία κεφάλαια. Αναλυτικότερα, στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η μεθοδολογία της έρευνας. Αναλύεται ο σκοπός και η σπουδαιότητα της έρευνας, διατυπώνονται τα ερευνητικά ερωτήματα και παρουσιάζεται η μέθοδος συλλογής δεδομένων. Περιγράφονται τα εργαλεία μέτρησης, η διαδικασία συλλογής δεδομένων και το δείγμα. Στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τη στατιστική επεξεργασία των δεδομένων. Στο έκτο κεφάλαιο συζητούνται τα ευρήματα, διατυπώνονται τα συμπεράσματα και οι προτάσεις για αξιοποίηση των αποτελεσμάτων.el
heal.abstractThe present study is constituted by two parts, the theoretical and the research. The first part includes three chapters, in which the structure of cognitive system is analyzed . In the first chapter, basic elements round the growth of cognitive abilities in school aged students are presented. Initially, an effort of defining various terms is being conducted, then the various cognitive dexterities that every individual develops across his life span, are presented on a greater scale, and finally the importance of these factors in the processing and comprehension of data is being discussed. Afterwards, the tripartite organization of mind is being presented, according to Dimitriou’s theory, as well as the five specialized structural systems, known as EDOS. In the second chapter the metacognitive faculty of students is examined. More specifically, an effort of defining the interpretation of metacognition is being conducted, its importance for the cognitive developmental course is highlighted and the metacognitive sentiments, which constitute expression of the wider significance of metacognition are being thoroughly analyzed. In the third chapter, an analytic presentation of executive function is attempted. More precisely, in the beginning various interpretations of Executive Control are presented, as result from research on international bibliography. Following, the tree components of Executive Function, their most important characteristics, which constitute EF, the cross-correlation of the developmental course and, finally, the cross correlation of developmental course within students’s age are mentioned, based on inquiring data. The second part constitutes of the research part and includes three chapters. Extensively, in the fourth chapter the methodology of the conducted research is presented. Furthermore, the aim, the importance of the research and the inquiring questions are analyzed. The tools of measurement, the process of data collection and the sample are also presented. In the fifth chapter, the results that came up from the statistical processing of data are being presented. In the sixth chapter the research findings are being discussed, the conclusions and proposals on exploitation of results are postulated.en
heal.advisorNameΜακρής, Νικόλαοςel
heal.committeeMemberNameΜακρής, Νικόλαοςel
heal.committeeMemberNameΚόκκινος, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΚουγιουρούκη, Μαρίναel
heal.academicPublisherΠαιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDduth-
heal.numberOfPages85 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GrammenouMaria.pdfΜεταπτυχιακή εργασία1.18 MBAdobe PDFView/Open


 Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10542
http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.7043
  This item is a favorite for 0 people.

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons