Relational aggression, executive functions and Theory of Mind in preadolescent students (Master thesis)

Μπακαλάκη, Μαρία/ Bakalaki, Maria

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜπακαλάκη, Μαρίαel
dc.contributor.authorBakalaki, Mariaen
dc.date.accessioned2017-06-28T11:46:00Z-
dc.date.available2017-06-28T11:46:00Z-
dc.identifier.urihttps://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10544-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.5639-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.5639-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΕπιθετικότητα σχέσεωνel
dc.subjectΕκτελεστικές λειτουργίεςel
dc.subjectΘεωρία του νουel
dc.subjectRelational aggressionen
dc.subjectExecutive functionsen
dc.subjectTheory of minden
dc.titleΕπιθετικότητα σχέσεων, εκτελεστικές λειτουργίες και Θεωρία του Νου σε προέφηβους μαθητέςel
dc.titleRelational aggression, executive functions and Theory of Mind in preadolescent studentsen
heal.typemasterThesis-
heal.generalDescriptionΒιβλιογραφία: σ. 155-192el
heal.classificationAggressivenessen
heal.classificationExecutive functions (Neuropsychology)en
heal.languageel-
heal.accesscampus-
heal.recordProviderΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2016-01-
heal.bibliographicCitationΜ. Μπακαλάκη, "Επιθετικότητα σχέσεων, εκτελεστικές λειτουργίες και θεωρία του νου σε προέφηβους μαθητές", Μεταπτυχ. Εργασία, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, 2016el
heal.abstractΑντικείμενο της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση της σχέσης μεταξύ της Επιθετικότητας Σχέσεων (Προληπτικής και Αντιδραστικής), των Εκτελεστικών Λειτουργιών (Αναστολής, Μνήμης και Εναλλαγής) και της Θεωρίας του Νου σε 97 προέφηβους μαθητές (55.7% κορίτσια) Ε’ και Στ’ τάξης Δημοτικού Σχολείου, μέσω ατομικών δοκιμασιών και ερωτηματολογίου αυτοαναφοράς. Οι στατιστικές αναλύσεις έδειξαν πως η Προληπτική Επιθετικότητα Σχέσεων συσχετίστηκε θετικά με την Αντιδραστική Επιθετικότητα Σχέσεων, με την Μνήμη και με την Εναλλαγή, ενώ συσχετίστηκε αρνητικά με την Αναστολή. Παράλληλα, αναδείχθηκαν σημαντικές συσχετίσεις ανάμεσα στην Θεωρία του Νου και στην Αναστολή. Ως προβλεπτικοί παράγοντες για τις δύο μορφές επιθετικότητας αναδείχθηκαν: για την Προληπτική Επιθετικότητα Σχέσεων η Αντιδραστική Επιθετικότητα Σχέσεων, η Αναστολή και η Μνήμη, ενώ για την Αντιδραστική Επιθετικότητα Σχέσεων μόνο η Προληπτική Επιθετικότητα Σχέσεων. Τα ευρήματα της έρευνας προεκτείνονται στην σχολική ζωή.el
heal.abstractThe purpose of the present study was to investigate the relationship among Relational Aggression (Proactive and Reactive), Executive Functions (Inhibition, Memory and Shifting) and Theory of Mind in 97 preadolescent students (55.7% girls) of the 5th and 6th grade of Elementary School using individual tests and a self-report questionnaire. Data analyses revealed positive correlations between Proactive Relational Aggression, Reactive Relational Aggression, Memory and Shifting, whereas Proactive Aggression had negative correlations with Inhibition. Furthermore, there were significant correlations between Theory of Mind and Inhibition. The study also showed that Proactive Relational Aggression was predicted by Reactive Relational Aggression, Inhibition and Memory, whereas Reactive Relational Aggression was predicted only by Proactive Relational Aggression. Findings are discussed in terms of their practical applications in school life.en
heal.advisorNameΚόκκινος, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΚόκκινος, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΜακρής, Νίκοςel
heal.committeeMemberNameΚουγιουρούκη, Μαρίναel
heal.academicPublisherΠαιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDduth-
heal.numberOfPages198 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BakalakiMaria.pdfΜεταπτυχιακή εργασία1.31 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


 Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10544
http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.5639
  This item is a favorite for 0 people.

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons