Fostering risk literacy in primary school (Master thesis)

Τσαούση, Αικατερίνη/ Tsaousi, Aikaterini

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤσαούση, Αικατερίνηel
dc.contributor.authorTsaousi, Aikaterinien
dc.date.accessioned2017-09-07T08:46:46Z-
dc.date.available2017-09-07T08:46:46Z-
dc.identifier.urihttps://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10645-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.6551-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.6551-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΓραμματισμός του ρίσκουel
dc.subjectΔεσμευμένες πιθανότητεςel
dc.subjectΑναλογική σκέψηel
dc.subjectRisk literacyen
dc.subjectProportional reasoningen
dc.subjectExpected valueen
dc.subjectConditional probabilitiesen
dc.titleAνάπτυξη του γραμματισμού του ρίσκου σε μαθητές του δημοτικού σχολείουel
dc.titleFostering risk literacy in primary schoolen
heal.typemasterThesis-
heal.generalDescriptionΒιβλιογραφία: σ. 82-86el
heal.classificationRisk assessmenten
heal.languageel-
heal.accesscampus-
heal.recordProviderΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΑ. Τσαούση, "Aνάπτυξη του γραμματισμού του ρίσκου σε μαθητές του δημοτικού σχολείου", Μεταπτυχιακή εργασία, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, 2017el
heal.abstractΒασικός σκοπός της παρούσας έρευνας είναι σε πρώτη φάση η διερεύνηση των διαισθητικών αντιλήψεων των μαθητών ηλικίας 8-10 ετών σχετικά με την έννοια του ρίσκου, όταν αυτοί καλούνται να επιλύσουν προβλήματα για αβέβαιες καταστάσεις και έπειτα, η πρόταση κατάλληλων αναπτυξιακά δραστηριοτήτων οι οποίες ενισχύουν τις ιδέες αυτές. Προηγούμενες έρευνες έχουν αναδείξει τέσσερεις βασικές μαθηματικές ιδέες οι οποίες σχετίζονται με την ικανότητα των μαθητών να χειρίζονται καταστάσεις που περιλαμβάνουν την έννοια του ρίσκου. Αυτές είναι α) η αναλογική σκέψη, β)αναμενόμενη τιμή τυχαίας μεταβλητής, γ) οι δεσμευμένες πιθανότητες και δ) ο σχετικός και απόλυτος κίνδυνος. Η έρευνα αξιοποιεί έναν «οιονεί» πειραματικό σχεδιασμό (quasi-experiment) με μία πειραματική ομάδα και μία ομάδα ελέγχου προ και μετά. Και οι δύο ομάδες αποτελούνται από μαθητές Δ’ και Ε’ Δημοτικού, και μόνο στην πειραματική ομάδα πραγματοποιήθηκε παρέμβαση που περιελάμβανε δραστηριότητες που πραγματεύονταν τις παραπάνω μαθηματικές ιδέες. Τα βασικά ευρήματα της έρευνας συνοψίζονται ως εξής: 1) Οι μαθητές της ηλικιακής ομάδας αυτής φέρουν πρωταρχικές διαισθητικές αντιλήψεις σχετικά για τη λήψη αποφάσεων σε καταστάσεις που περιέχουν ρίσκο και αβεβαιότητα, ορισμένες από τις οποίες στηρίζονται σε ευρετικές μεθόδους και προκαταλήψεις και όχι σε υπολογισμούς πιθανοτήτων, 2) Οι αντιλήψεις αυτές μπορούν να ενισχυθούν με αναπτυξιακά προσεκτικά σχεδιασμένες δραστηριότητες που ενσωματώνουν το παιχνίδι, αξιοποιούν τα κατάλληλα χειραπτικά υλικά και εντάσσονται σε ένα ρεαλιστικό πλαίσιοel
heal.abstractThe aim of this dissertation is firstly to explore 8- to -10 year-old students’ primary intuitions of risk and decision making under uncertainty and secondly to suggest developmentally suitable activities to empower them. Previous research indicates four mathematical ideas which relate to the students’ abilities to handle risky situations. Namely these are a) proportional reasoning, b) expected value, c) conditional probabilities and d) relative and absolute risk. We conducted a quasi-experiment with one experimental group and one control group. Both groups consisted of Fourth and Fifth Graders. The intervention contained activities referring to the four mathematical ideas mentioned above. The main findings are summarized as follows: 1) students seem to have basic intuitions for decision making under uncertainty, some of them are based more on heyristics and biases rather than mathematical computations of probabilities, 2) These intuitions can be fostered through carefully designed activities which include games and encourage the use of suitable manipulatives, all of them being situated in real-life contextsen
heal.advisorNameΜάρκος, Άγγελοςel
heal.committeeMemberNameΜάρκος, Άγγελοςel
heal.committeeMemberNameΣακονίδης, Χαράλαμποςel
heal.committeeMemberNameΠαπαγεωργίου, Γεώργιοςel
heal.academicPublisherΠαιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Θετικών Επιστημώνel
heal.academicPublisherIDduth-
heal.numberOfPages86 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:ΠΜΣ "ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsaousiAikaterini.pdfΜεταπτυχιακή εργασία1.8 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


 Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10645
http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.6551
  This item is a favorite for 0 people.

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons