The presentation of the greek national identity in the history school textbooks of the primary school (Master thesis)

Χαλβαντζής, Δημήτριος/ Chalvantzis, Dimitrios

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΧαλβαντζής, Δημήτριοςel
dc.contributor.authorChalvantzis, Dimitriosen
dc.date.accessioned2017-09-21T05:30:21Z-
dc.date.available2017-09-21T05:30:21Z-
dc.identifier.urihttps://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10693-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.1607-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.1607-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectEθνική ταυτότηταel
dc.subjectΣχολικά εγχειρίδιαen
dc.subjectNational identityen
dc.subjectSchool textbooksen
dc.titleΗ εθνική ταυτότητα των Ελλήνων, όπως προβάλλεται στα σχολικά εγχειρίδια της ιστορίας του δημοτικού σχολείουel
dc.titleThe presentation of the greek national identity in the history school textbooks of the primary schoolen
heal.typemasterThesis-
heal.generalDescriptionΒιβλιογραφία: σ. 163-173el
heal.classificationTextbooks--Greeceen
heal.classificationNationalism and education--Greeceen
heal.dateAvailable2017-09-21T05:31:21Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2016-09-
heal.bibliographicCitationΔ. Χαλβαντζής, "Η εθνική ταυτότητα των Ελλήνων, όπως προβάλλεται στα σχολικά εγχειρίδια της ιστορίας του δημοτικού σχολείου", Μεταπτυχιακή εργασία, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, 2016el
heal.abstractΣτόχος της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας είναι η αναλυτική διερεύνηση και παρουσίαση των χαρακτηριστικών γνωρισμάτων της εθνικής ταυτότητας των Ελλήνων (Ελληνισμός και ελληνικότητα), όπως αυτή προβάλλεται και διαμορφώνεται από τα σχολικά εγχειρίδια Ιστορίας των τεσσάρων τάξεων (Γ’, Δ’, Ε’ και Στ’) του Δημοτικού Σχολείου, το ΔΕΠΠΣ και το ΑΠΣ. Η έρευνα αυτή, πραγματοποιήθηκε μεταξύ της 1ης Ιανουαρίου 2016 και της 31ης Αυγούστου, του αυτού έτους, και χρησιμοποίησε τόσο ποσοτικές, όσο και ποιοτικές μεθόδους έρευνας. Τα συμπεράσματα που εξήχθησαν από αυτή είναι τα ακόλουθα. Πρωτ’ απ’ όλα, τα εγχειρίδια παρουσιάζουν τη συνέχεια και την ιστορική πορεία του Ελληνισμού. Προκειμένου να επιτύχουν κάτι τέτοιο, χρησιμοποίησαν, κυρίως, εκείνα τα στοιχεία που συνδέουν το έθνος με τη γεωγραφική έννοια της πατρίδας και του πολιτισμού, και σε μικρότερο βαθμό εκείνα που υποδηλώνουν την κοινή καταγωγή και Ιστορία των Ελλήνων, την οικονομική τους οργάνωση και το δικαϊκό σύστημα. Ένα βασικό συμπέρασμα είναι η αναφορά στον ευρύτερο Ελληνισμό, που βρίσκεται εκτός Ελλάδος και στο «τραύμα» που προκάλεσε στους Έλληνες η Άλωση της Κωνσταντινούπολης το 1453. Από την άλλη πλευρά όμως, πολλά ερωτήματα εγείρονται ως αποτέλεσμα της αναντιστοιχίας μεταξύ τεθέντων στόχων και περιεχομένων των σχολικών εγχειριδίων, ή η παρουσίαση ιστορικών γεγονότων και προσώπων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, ο στόχος για καλλιέργειας της κοινής ευρωπαϊκής ταυτότητας, ο οποίος «αντιστοιχεί» σε λίγες συγκριτικά σελίδες ή η μη ρητή αναφορά σε καλλιέργεια της ελληνικής εθνικής ταυτότηταςel
heal.abstractThe aim of this thesis is the analytical research and presentation of the fundamental elements that constitute the Greek national identity, as they are being projected and shaped by the History school textbooks that are used by four grades of Primary School (C, D, E, G), and by the Curriculum that is used in Primary Education. This research, was conducted since January 1st, 2016 until August 31st, 2016, and used both quantitative and qualitative methods of survey. The conclusions that were extracted, are cited below. First of all, these textbooks represent the continuity and the historical trajectory of Hellenism through the Ages. In order to achieve this goal, they focus mainly on those elements that connect the nation with the territorial concept of the homeland and the civilization it expresses, and secondly, with the bonds that are created by the common myths and history, the economic and the legal system. A very important conclusion, lays on the references to the Greater Hellenism, that resides outside the Greek State, and the “trauma” that was caused by the Fall of Constantinople in 1453. On the other hand, a great number of questions arise as a result of the inequality between the aims that have been set and the content of the textbooks, or the presentation of historical facts and persons. A typical example is the aim that demands the cultivation of a common European identity, that has a relatively small number of pages, or the lack of clear reference to the need of cultivation of a Greek national identityen
heal.advisorNameΒεργέτη, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΒεργέτη, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΚουγιουρούκη, Μαρίναel
heal.committeeMemberNameΠαπαδόπουλος, Συμεώνel
heal.academicPublisherΠαιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίαςel
heal.academicPublisherIDduth-
heal.numberOfPages173 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ Π.Τ.Δ.Ε. του Δ.Π.Θ. "ΣΤΕΛΕΧΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChalvantzisDimitrios.pdfΜεταπτυχιακή εργασία1.54 MBAdobe PDFView/Open


 Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10693
http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.1607
  This item is a favorite for 0 people.

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons