The interview process in the selection of the head teachers of elementary schools by the official council (from 1992 until 2017): the case of Evros County (Master thesis)

Ουζούνης, Δημήτριος/ Ouzounis, Dimitrios

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΟυζούνης, Δημήτριοςel
dc.contributor.authorOuzounis, Dimitriosen
dc.date.accessioned2017-10-30T07:15:37Z-
dc.date.available2017-10-30T07:15:37Z-
dc.identifier.urihttps://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10796-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.2690-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.2690-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΔιευθυντής σχολείουel
dc.subjectΣυνέντευξηel
dc.subjectΚριτήρια επιλογήςel
dc.subjectHead teacheren
dc.subjectInterviewen
dc.subjectSelection criteriaen
dc.titleΗ συνέντευξη στην επιλογή των διευθυντών σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο (από το 1992 μέχρι το 2017): το παράδειγμα του Ν. Έβρουel
dc.titleThe interview process in the selection of the head teachers of elementary schools by the official council (from 1992 until 2017): the case of Evros Countyen
heal.typemasterThesis-
heal.generalDescriptionΒιβλιογραφία: σ. 180-191el
heal.classificationSchool management and organization--Greeceen
heal.classificationSchool principals--Greeceen
heal.languageel-
heal.accesscampus-
heal.recordProviderΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2017-09-
heal.bibliographicCitationΔ. Ουζούνης, "Η συνέντευξη στην επιλογή των διευθυντών σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο (από το 1992 μέχρι το 2017): το παράδειγμα του Ν. Έβρου", Μεταπτυχιακή εργασία, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, 2017el
heal.abstractΤο σημερινό σύγχρονο δημοτικό σχολείο, το κύτταρο του εκπαιδευτικού μας συστήματος, καλείται να εκπληρώσει πολλαπλούς και σύνθετους στόχους μέσα στη συνεχώς εξελισσόμενη κοινωνία της γνώσης. Ως εκπαιδευτικός οργανισμός οφείλει να εξασφαλίζει για τους μαθητές την παροχή εφοδίων (γνωστικών, ηθικών, επαγγελματικών και κοινωνικών) διασφαλίζοντας την ομαλή πρόσβαση όλων σε αυτά (Χατζάκης, 2006:3). Μέσα από την αποτελεσματική και ποιοτική λειτουργία του καλείται να προετοιμάσει τους μαθητές, τους αυριανούς πολίτες, να ενταχθούν μέσα στη δυναμική και ανταγωνιστική οικονομία και κοινωνία της γνώσης ενώ ταυτόχρονα οφείλει να συμβάλλει στην καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού. Τέλος, μέσα από την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης συμβάλλει στη διαμόρφωση συνθηκών που θα οδηγήσουν την κοινωνία των πολιτών σε ενέργειες που θα διασφαλίζουν την αειφόρο ανάπτυξη (Γκόβαρης & Ρουσσάκης, 2008:17-18). Ο ρόλος του Διευθυντή του δημοτικού σχολείου είναι πολύ σημαντικός και αποτελεί καταλυτικό παράγοντα στην λειτουργία του όπως την περιγράψαμε παραπάνω. Με ποια διαδικασία όμως θα επιλεγούν οι αποτελεσματικοί Διευθυντές; Είναι ένα ερώτημα που παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον, διατυπώνονται πολλές και ποικίλες απόψεις ενώ μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί πληθώρα νομοθετημάτων που επιχειρούν να διαμορφώσουν το πλαίσιο επιλογής τους. Ο Διευθυντής του δημοτικού σχολείου πρέπει να επιλέγεται από την Πολιτεία ή από το Σύλλογο Διδασκόντων; Ποια είναι τα προσόντα που πρέπει να έχει ένας Διευθυντής; Βάσει ποιων κριτηρίων πρέπει να γίνεται η επιλογή του; Ποιος είναι ο ρόλος του Υπηρεσιακού Συμβουλίου στην επιλογή των Διευθυντών; Είναι απαραίτητη η «συνέντευξη» των υποψηφίων ενώπιον του Υπηρεσιακού Συμβουλίου; Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που τίθενται κάθε φορά που ανοίγει ένας διάλογος για την επιλογή των Διευθυντών. Αναφορικά με το θέμα της «συνέντευξης» των υποψηφίων Διευθυντών από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο, αποτελεί κοινή διαπίστωση πως η κυρίαρχη άποψη στην εκπαιδευτική κοινότητα είναι πως η «συνέντευξη» είναι αναξιόπιστη, στηρίζεται σε σκοπιμότητες, κυρίως πολιτικές, ενώ τα περισσότερα από τα μέλη του Συμβουλίου Επιλογής στερούνται των απαραίτητων γνώσεων για να προβούν σε αξιολογικές κρίσεις μέσω αυτής. Η άποψη αυτή πιθανότητα οδήγησε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας το 2015 στην κατάργηση του κριτηρίου της «συνέντευξης» και στην αντικατάστασή του από τη μυστική ψηφοφορία του Συλλόγου Διδασκόντων (Ν. 4327/2015). Βέβαια, μετά την Απόφαση του Σ.Τ.Ε. με την οποία κρίθηκε αντισυνταγματική η παραπάνω διάταξη, το κριτήριο της «συνέντευξης» επανήλθε με τρόπο εντυπωσιακό με την ψήφιση του Νόμου 4473/2017. Όλα τα παραπάνω δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα καθιστώντας επιτακτική την ανάγκη διαμόρφωσης ενός κοινά αποδεκτού πλαισίου εφαρμογής και λειτουργίας της «συνέντευξης» ως κριτηρίου επιλογής των Διευθυντών. Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, την άποψη ότι η εκπαίδευση και οι διαδικασίες της δεν είναι ουδέτερες αλλά αποτελούν πολιτική πράξη (Μπουζάκης, 1996: 153) αλλά και την θεώρηση ότι μια έρευνα πρέπει να προσθέτει κάτι σε αυτά που ήδη γνωρίζουμε ή να διορθώνει κάποια άποψη που είναι εσφαλμένη (Ανθεμίδης, 1978:36), επιχειρήσαμε μέσω της παρούσης εργασίας να ερευνήσουμε το ρόλο της «συνέντευξης» των υποψηφίων Διευθυντών ενώπιον του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, να την προσεγγίσουμε κριτικά, να την ερμηνεύσουμε, να αποκαλύψουμε τις διαστάσεις της και να διαπιστώσουμε το βαθμό που αυτή διασφαλίζει την έγκυρη αξιολόγηση με τρόπο αντικειμενικό και αξιοκρατικόel
heal.abstractNowday's modern elementary school, the cell of our system of education, is required to fulfill multiple and complex objectives within the knowledge society which is constantly evolving. It must ensure that the students have the necessary equipment (cognitive, ethics professionally and social) by ensuring the smooth access in these (Hatzakis, 2006:3). Through its efficient and qualitative function must prepare the students, tomorrow’s citizens, to join the knowledge society while at the same time owes it to contribute to the fight against social exclusion. Also, through the provision of quality education, helps to create conditions that will lead civil society to actions that will ensure sustainable development (Govaris & Roussakis, 2008:17-18). The role of the Elementary School Headteacher is very important and is a catalyst in its operation as we described it before. The procedure for the selection and the appointment of Headteachers is of great research interest with many points of view and frequent changes in the legal framework. The questions about the system of choice of Headteachers include, among others, the qualifications of an efficient Headteacher, the system of choice him, the role of the “Official Councils”, the role of the School Teachers’ Association and how important is the interview from the “Official Council”. It is the universal claim of educational community to change the way the “interview” because they disagree and agonize over the way how it has been manipulated so far. They argue that it is unreliable, based on political considerations and the composition of the “Official Councils” consists of members who do not have the necessary expert knowledge. The Ministry of Education in 2015 abolished the criterion of the interview and established the criterion of secret voting by members of the School Teachers’ Association. But this provision of the Law was declared unconstitutional by the Court. So, with the Low 4473/2017 it come back the criterion of the interview. All these issues impress on us the need for commonly accepted clearer framework for applying the criterion of the interview in the system of choice of Headteachers. The purpose of this paper is to investigate the role of personal interview on the procedure for the selection the Headteachers from the “Official Councils”, bearing in mind at first that education and its processes are not neutral but are a political act (Bouzakis, 1996:153) and second the theory that a scientific research contributes to the knowledge should add something to what we already know or correct some point of view that is wrong (Anthemidis, 1978:36). We tried to approach and interpret this important subject in a critical way, to reveal its dimensions and to find out whether the interview ensures a merit-based system which includes a valid and objective assessment of the candidates for primary school Headteachersen
heal.advisorNameΚαραφύλλης, Αθανάσιοςel
heal.committeeMemberNameΚαραφύλλης, Αθανάσιοςel
heal.committeeMemberNameΣτραβάκου, Πελαγίαel
heal.committeeMemberNameΚουγιουρούκη, Μαρίναel
heal.academicPublisherΠαιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίαςel
heal.academicPublisherIDduth-
heal.numberOfPages191 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ Π.Τ.Δ.Ε. του Δ.Π.Θ. "ΣΤΕΛΕΧΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
OuzounisDimitrios.pdfΜεταπτυχιακή εργασία4.8 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


 Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10796
http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.2690
  This item is a favorite for 0 people.

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons