The school director's contribution to the configuration of a good school climate through his actions to cope with school bullying (Master thesis)

Αλεξανδρίδου, Βασιλική/ Alexandridou, Vasiliki

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΑλεξανδρίδου, Βασιλικήel
dc.contributor.authorAlexandridou, Vasilikien
dc.date.accessioned2017-11-16T08:44:59Z-
dc.date.available2017-11-16T08:44:59Z-
dc.identifier.urihttps://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10823-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.7164-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.7164-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΕκπαιδευτική ηγεσίαel
dc.subjectΔιευθυντής σχολικής μονάδαςel
dc.subjectΣχολικό κλίμαel
dc.subjectΣχολικός εκφοβισμόςel
dc.subjectEducational leadershipen
dc.subjectSchool directoren
dc.subjectSchool climateen
dc.subjectSchool bullyingen
dc.titleΗ συμβολή του διευθυντή στη διαμόρφωση καλού σχολικού κλίματος μέσα από τις δράσεις του για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμούel
dc.titleThe school director's contribution to the configuration of a good school climate through his actions to cope with school bullyingen
heal.typemasterThesis-
heal.generalDescriptionΒιβλιογραφία: σ. 100-112el
heal.classificationSchool management and organization--Greeceen
heal.classificationBullying in schoolsen
heal.dateAvailable2017-11-16T08:45:59Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΒ. Αλεξανδρίδου, "Η συμβολή του διευθυντή στη διαμόρφωση καλού σχολικού κλίματος μέσα από τις δράσεις του για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού", Μεταπτυχιακή εργασία, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, 2017el
heal.abstractΗ παρούσα εργασία διερευνά τη συμβολή του Διευθυντή σχολικής μονάδας στη διαμόρφωση καλού σχολικού κλίματος όπως αυτή αναδεικνύεται από τις δράσεις που πραγματοποιεί ο σχολικός ηγέτης για την αντιμετώπιση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού. Ειδικότερα, το πρώτο μέρος περιλαμβάνει μια θεωρητική προσέγγιση των παραπάνω εννοιών, εστιάζοντας στα σημεία όπου συναντώνται. Αρχικά λοιπόν μελετάται ο Διευθυντής ως παράγοντας σχολικής αποτελεσματικότητας. Ακολουθεί η ενασχόληση με την έννοια του σχολικού κλίματος, στη σύνθεση του οποίου σημαντικός είναι ο ρόλος του Διευθυντή. Στη συνέχεια παρουσιάζεται το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού ως παράγοντας διατάραξης του καλού σχολικού κλίματος και διερευνάται η συμβολή του Διευθυντή στη διατήρηση της ισορροπίας στο σχολικό περιβάλλον και στην απομάκρυνση των στοιχείων που θέτουν σε κίνδυνο την ποιότητα του σχολικού κλίματος. Όσον αφορά το δεύτερο μέρος, το εμπειρικό εμβαθύνει στην παραπάνω προβληματική, μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων που πραγματοποιούνται σε Διευθυντές σχολικών μονάδων και σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Από την συγκεκριμένη ερευνητική προσπάθεια προκύπτει ότι ο τρόπος διοίκησης του Διευθυντή επιδρά καθοριστικά στη διαμόρφωση του σχολικού κλίματος. Επιπρόσθετα, διαπιστώνεται ότι οι παράγοντες που συνθέτουν ένα θετικό σχολικό κλίμα, ταυτόχρονα λειτουργούν αποτρεπτικά ως προς την εμφάνιση εκφοβιστικών περιστατικών. Τέλος, επιβεβαιώνεται ο κυρίαρχος ρόλος του Διευθυντή σχολικής μονάδας στη διαχείριση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού, αναγνωρίζεται από τους εκπαιδευτικούς η ανάγκη για τη στήριξη και την παρέμβαση του σχολικού ηγέτη σε πολλά εκφοβιστικά συμβάντα και διαπιστώνεται η απουσία ή η σταδιακή μείωση του ποσοστού θυματοποίησης σε σχολικές μονάδες όπου ο Διευθυντής αναλαμβάνει ενεργό ρόλο στη διαχείριση του εν λόγω φαινομένουel
heal.abstractThis paper investigates the contribution of the school unit’s director to the configuration of good school climate, as it is demonstrated by the school leader’s actions to face the phenomenon of school bullying. In particular, the first part includes a theoretical approach of the above concepts, focusing on where they meet. Initially, the school director is being studied as a factor of school efficiency. Furthermore, there is a discussion about the concept of the school climate, in the composition of which important role plays the school director. Then, the phenomenon of school bullying is presented as a factor of disruption of the good school climate and also it is investigated how the school director contributes to maintain the balance in the school environment and to remove the elements that endanger the quality of the school climate. Regards to the second part, the empirical one, which deepens in the above topic, through semi-structured interviews that take place to School Leaders and also to Primary Education Teachers. From this specific research effort, it appears that the school director’s way of managing decisively influences the formation of the school climate. Additionally, it is noted that the factors which compose a positive school climate, at the same time, function dissuasively against the occurrence of intimidating incidents. Finally, the dominant role of the school head director in the management of the phenomenon of school bullying is confirmed, also the need for the school leader's support and intervention in various intimidating incidents is recognized by the teachers and at last is noted the absence or the gradual reduction of the victimization rate in school units where the school director takes over an active role in the management of this phenomenonen
heal.advisorNameΚουγιουρούκη, Μαρίναel
heal.committeeMemberNameΚουγιουρούκη, Μαρίναel
heal.committeeMemberNameΚαραφύλλης, Αθανάσιοςel
heal.committeeMemberNameΣτραβάκου, Πελαγίαel
heal.academicPublisherΠαιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίαςel
heal.academicPublisherIDduth-
heal.numberOfPages117 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ Π.Τ.Δ.Ε. του Δ.Π.Θ. "ΣΤΕΛΕΧΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AlexandridouVasiliki.pdfΜεταπτυχιακή εργασία1.27 MBAdobe PDFView/Open


 Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10823
http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.7164
  This item is a favorite for 0 people.

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons