Effective learning at primary school. Principals’ beliefs by primary education (Master thesis)

Ξανθοπουλάκη, Αθανασία/ Xanthopoulaki, Athanasia

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΞανθοπουλάκη, Αθανασίαel
dc.contributor.authorXanthopoulaki, Athanasiaen
dc.date.accessioned2017-11-23T06:15:42Z-
dc.date.available2017-11-23T06:15:42Z-
dc.identifier.urihttps://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10827-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.5312-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.5312-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectAποτελεσματική μάθησηel
dc.subjectAποτελεσματική διδασκαλίαel
dc.subjectΠαράγοντες μάθησηςel
dc.subjectΔιευθυντήςel
dc.subjectEffective learningen
dc.subjectEffective teachingen
dc.subjectLearning factorsen
dc.subjectPrincipalen
dc.titleΗ αποτελεσματική μάθηση στο δημοτικό σχολείο. Απόψεις των διευθυντών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςel
dc.titleEffective learning at primary school. Principals’ beliefs by primary educationen
heal.typemasterThesis-
heal.generalDescriptionΒιβλιογραφία: σ. 66-72el
heal.classificationEffective teachingen
heal.classificationLearningen
heal.dateAvailable2017-11-23T06:16:42Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΑ. Ξανθοπουλάκη, "Η αποτελεσματική μάθηση στο δημοτικό σχολείο. Απόψεις των διευθυντών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης", Μεταπτυχιακή εργασία, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, 2017el
heal.abstractΣτόχος της έρευνας ήταν η διερεύνηση των απόψεων Διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με την αποτελεσματική μάθηση και τις ενέργειες τους για την επίτευξη της. Στην έρευνα συμμετείχαν είκοσι Διευθυντές Δημοτικών σχολείων του Δήμου Καβάλας, οι οποίοι εξετάστηκαν με μία ημι-δομημένη συνέντευξη. Οι ερωτήσεις της συνέντευξης αφορούσαν τις εκτιμήσεις των Διευθυντών για την αποτελεσματική μάθηση και την σχέση της με την διδασκαλία, τους στόχους και τις ενέργειές των Διευθυντών για την επίτευξη της. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι Διευθυντές συνδέουν την αποτελεσματική μάθηση με την επίτευξη γνωστικών και κοινωνικών στόχων από τους μαθητές, ενώ σημαντικότερους παράγοντες θεωρούν τον εκπαιδευτικό, τους γονείς, τον Διευθυντή, τον ίδιο τον μαθητή και το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών. Επίσης, οι Διευθυντές θεωρούν ότι η διδασκαλία είναι το εργαλείο για την αποτελεσματική μάθηση, ωστόσο η μάθηση είναι πιο γενική έννοια. Για αυτό και οι Διευθυντές κρίνουν ως σημαντικότερους στόχους την βελτίωση της διδασκαλίας, τη διαμόρφωση θετικού σχολικού κλίματος και την κοινωνικοποίηση και συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών. Οι ενέργειες που θεωρούν ότι είναι οι κατάλληλες για την επίτευξη αυτών των στόχων είναι η συνεργασία τους με τον σύλλογο διδασκόντων, με τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων αλλά και με άλλους εκπαιδευτικούς φορείς, όπως οι σχολικοί σύμβουλοι, οι διοικητικοί προϊστάμενοι, πολιτιστικοί σύλλογοι και η σχολική επιτροπή. Ως σημαντική ενέργεια θεωρούν, επίσης, την συμμετοχή του σχολείου σε εκπαιδευτικά προγράμματα και δραστηριότητες. Τα αποτελέσματα συζητούνται με αναφορά στις θεωρητικές απόψεις για την αποτελεσματική μάθησηel
heal.abstractThe aim of the study was to investigate primary school principals’ beliefs about effective learning and their goals and actions towards achieving that. Twenty principals from primary schools in Kavala participated in the study. Participants were tested with a semi-structured interview that involved questions regarding principals’ beliefs about effective learning and its relationship with teaching, and their goals and actions towards achieving effective learning. The results showed that principals strongly associate effective learning with the acquisition of cognitive and social objectives by the pupils, whilst they regard the teachers, the parents, the principals themselves, the pupils and the school curriculum as the most significant factors of effective learning. In addition, principals view teaching as the tool for effective learning, although learning is a broader concept than teaching. They also consider the improvement of teaching methods, the formation of a positive school climate and the emotional development of pupils to be their most important objectives. More over, they consider the seamless cooperation with teachers, parents, and other educational institutions, such as the school counselors, the administrative officers, the cultural associations, and the school board, as their most crucial actions for achieving the effective learning. The school involvement in educational programs is treated as a crucial action that leads to effective learning. The results are discussed on the basis of the current theories about effective learningen
heal.advisorNameΜακρής, Νικόλαοςel
heal.committeeMemberNameΜακρής, Νικόλαοςel
heal.committeeMemberNameΚαραφύλλης, Αθανάσιοςel
heal.committeeMemberNameΣτραβάκου, Πελαγίαel
heal.academicPublisherΠαιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίαςel
heal.academicPublisherIDduth-
heal.numberOfPages98 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ Π.Τ.Δ.Ε. του Δ.Π.Θ. "ΣΤΕΛΕΧΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
XanthopoulakiAthanasia.pdfΜεταπτυχιακή εργασία1 MBAdobe PDFView/Open


 Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10827
http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.5312
  This item is a favorite for 0 people.

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons