Demotic song, paraloges interpretive and teaching approaches (Bachelor thesis)

Μπεζιργιαννίδης, Γεώργιος/ Bezirgiannidis, Georgios

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜπεζιργιαννίδης, Γεώργιοςel
dc.contributor.authorBezirgiannidis, Georgiosen
dc.date.accessioned2018-01-11T09:02:03Z-
dc.date.available2018-01-11T09:02:03Z-
dc.identifier.urihttps://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10860-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.51-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.51-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΔημοτικό τραγούδιel
dc.subjectΝεοελληνική λογοτεχνίαel
dc.subjectΠροφορική παράδοσηel
dc.subjectΠαραλογέςel
dc.subjectDemotic songen
dc.subjectΜodern Greek literatureen
dc.subjectOral traditionen
dc.subjectParalogesen
dc.titleΕρμηνευτικές και διδακτικές προσεγγίσεις στο δημοτικό τραγούδι. Παραλογέςel
dc.titleDemotic song, paraloges interpretive and teaching approachesen
heal.typebachelorThesis-
heal.generalDescriptionΒιβλιογραφία: σ. 60-61el
heal.classificationFolk songs, Greek (Modern)--Greeceen
heal.classificationFolk songs, Greek--Study and teachingen
heal.languageel-
heal.accesscampus-
heal.recordProviderΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΓεώργιος Μπεζιργιαννίδης, "Ερμηνευτικές και διδακτικές προσεγγίσεις στο δημοτικό τραγούδι. Παραλογές", Πτυχιακή εργασία, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, 2017el
heal.abstractΤο δημοτικό τραγούδι και οι παραλογές, ως εξέχουσα κατηγορία του, καταλαμβάνουν ιδιαίτερο χώρο στη νεοελληνική λογοτεχνία. Η προφορική παράδοση, που περιλαμβάνει τη δημοτική ποίηση, λειτουργεί ως εργαλείο συλλογικής έκφρασης και τέρψης του ελληνικού λαού. Η αξία που δίνεται σήμερα σε αυτά τα πνευματικά προϊόντα αντανακλά την ικανότητα του λαού να συνθέσει με το δικό του ιδιαίτερο τρόπο στοιχεία της πλούσιας αρχαιοελληνικής λογοτεχνικής κληρονομιάς και να τα μεταφέρει εμπλουτισμένα με τις εμπειρίες και αρχές του στο πέρασμα των δύο χιλιάδων τελευταίων χρόνων. Σε αυτή τη διαδικασία της σύνθεσης και της μεταφοράς, σπουδαίο ρόλο παίζουν οι παραλογές, τα τραγούδια διήγησης και απαγγελίας, που είναι συνδεδεμένα με την αρχαία τραγωδία. Η σημασία του δημοτικού τραγουδιού δεν οφείλεται μόνο σε λόγους απόδειξης της εθνικής συνέχειας, αλλά και στην επικοινωνιακή λειτουργία μεταξύ των ανθρώπινων κοινωνιών. Από εδώ προκύπτει η ανάγκη δημιουργίας ειδικού εκπαιδευτικού πλαισίου αναφορικά με το δημοτικό τραγούδι και τις παραλογές. Κατά την ανάπτυξη της παρούσας εργασίας επιδιώκεται να ερευνηθούν οι διάφορες όψεις του δημοτικού μας τραγουδιού, κυρίως από την πλευρά της επιτέλεσής του, και να γίνουν προτάσεις αξιοποίησης των παραλογών ως ενός επικοινωνιακού πλαισίου στο σχολείο. Ανατρέχοντας στη βιβλιογραφία, φαίνεται η σταθερή και με φυσικό τρόπο εξέλιξη της δημοτικής ποίησης, η οποία περιλαμβάνει, βέβαια, και τη φθορά. Το πλούσιο, όμως, επικοινωνιακό περιβάλλον του τραγουδιού με εξέχοντα χαρακτηριστικά τη συλλογικότητα και την αναδημιουργία, είναι δυνατόν να μεταφερθεί στη σχολική πράξη μέσω πολλών λογοτεχνικών ή μαθητικών έργων στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσαςel
heal.abstractDemotic song and paraloges, a prominent category of it, occupy a special place in Modern Greek literature. Oral tradition, including folk poetry, works as a tool for collective expression and literacy pleasure of Greek people. The value which is given today to these products of Greek spirit, reflects the ability of people to compose in their own particular way elements of the rich ancient Greek literary heritage and to carry forward them with his experiences and fundamentals during the last two thousand years. At this procedure of composition and transportation of literature, paraloges, narrative and recitative songs associated with ancient tragedy, play main role. The importance of demotic song is great not only because it is proving national continuity but it is also working as a mean of communication in human societies. Hence, there is a need to create a special educational framework related to demotic songs and paraloges. This work is developed in order to investigate the assumptions above about our demotic song, especially from the aspect of its performance, and to make suggestions on how to use paraloges as a communication framework in school. Looking at the bibliography, it is obvious the fixed and natural evolution of demotic poetry, which, of course, includes decay. However, the rich communication environment of song with prominent features the collectivity and the re-creation can be transferred into school practice through many literary or other student works during the Language courseen
heal.advisorNameΚοντογιάννη, Βασιλικήel
heal.committeeMemberNameΚοντογιάννη, Βασιλικήel
heal.committeeMemberNameΘεοδώρου, Βασιλικήel
heal.committeeMemberNameΘεοδώρου, Δημήτριοςel
heal.academicPublisherΠαιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημώνel
heal.academicPublisherIDduth-
heal.numberOfPages86 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
Appears in Collections:ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BezirgiannidisGeorgios.pdfΠτυχιακή εργασία796.34 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy


 Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10860
http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.51
  This item is a favorite for 0 people.

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons