Shyness, peer victimization and personality (Bachelor thesis)

Λιακοπούλου, Διαμάντω/ Liakopoulou, Diamanto

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΛιακοπούλου, Διαμάντωel
dc.contributor.authorLiakopoulou, Diamantoen
dc.date.accessioned2018-01-15T11:15:01Z-
dc.date.available2018-01-15T11:15:01Z-
dc.identifier.urihttps://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10863-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.4935-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.4935-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΝτροπαλότηταel
dc.subjectΠέντε μεγάλοι παράγοντες της προσωπικότηταςel
dc.subjectΘυματοποίηση από συνομηλίκουςel
dc.subjectShynessen
dc.subjectBig five personality traitsen
dc.subjectPeer victimizationen
dc.titleΝτροπαλότητα, θυματοποίηση από συνομηλίκους και προσωπικότηταel
dc.titleShyness, peer victimization and personalityen
heal.typebachelorThesis-
heal.generalDescriptionΒιβλιογραφία: σ. 71-76el
heal.classificationPersonality in childrenen
heal.classificationVictims of bullyingen
heal.dateAvailable2018-01-15T11:16:01Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΔ. Λιακοπούλου, "Ντροπαλότητα, θυματοποίηση από συνομηλίκους και προσωπικότητα", Πτυχιακή εργασία, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, 2017el
heal.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στη ντροπαλότητα, τους Πέντε Μεγάλους Παράγοντες της Προσωπικότητας καθώς και τις τρείς εκφάνσεις της θυματοποίησης από συνομηλίκους (σωματική, λεκτική, έμμεση) σε δείγμα 284 προ-έφηβων μαθητών και μαθητριών Δημοτικών σχολείων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας (52% αγόρια, 48% κορίτσια). Τα αποτελέσματα δεν κατέδειξαν σημαντική επιρροή του φύλου των παιδιών στη ντροπαλότητα, ανέδειξαν όμως υπεροχή των κοριτσιών με μεγαλύτερη βαθμολογία στην Ευσυνειδησία και τη Συνεργατικότητα σε σχέση με τα αγόρια. Οι υπόλοιπες μεταβλητές των Μεγάλων Πέντε Παραγόντων καθώς και οι τρεις μορφές θυματοποίησης από συνομηλίκους δεν φάνηκαν να επηρεάζονται από το φύλο. Παρουσιάστηκε ακόμα χαλαρή θετική συσχέτιση της ντροπαλότητας με το Νευρωτισμό, την έμμεση και τη λεκτική θυματοποίηση καθώς και αρνητική συσχέτισή της με την Πνευματική Διαθεσιμότητα και την Εξωστρέφεια. Μέσω των αποτελεσμάτων της πολλαπλής παλινδρομικής ανάλυσης βρέθηκε πως τόσο τα αγόρια όσο και τα κορίτσια με υψηλές βαθμολογίες στην Πνευματική Διαθεσιμότητα και την Εξωστρέφεια έχουν μικρότερες πιθανότητες να εκδηλώσουν χαρακτηριστικά ντροπαλότητας ενώ μαθητές που έχουν θυματοποιηθεί έμμεσα είναι πιθανότερο να βιώσουν συναισθήματα άγχους και φόβου. Τα ευρήματα τονίζουν τις αυξημένες πιθανότητες των ντροπαλών παιδιών να αποτελέσουν στόχους θυματοποίησης από τους συνομηλίκους τους και παρουσιάζονται στα πλαίσια της παρούσας εργασίας με σκοπό την αξιοποίησή τους για την ενημέρωση των εκπαιδευτικών καθώς και για τη χρήση τους στον σχεδιασμό και την εφαρμογή προληπτικών και παρεμβατικών προγραμμάτων που θα στοχεύουν στην ευκολότερη ένταξη των ντροπαλών παιδιών στο σχολικό περιβάλλονel
heal.abstractThe purpose of this study was to investigate possible interactive links between shyness, the Big Five Personality traits (openness to experience, conscientiousness, extraversion, agreeableness, neuroticism) and the three types of peer victimization (physical, verbal and relational), in a sample of 284 (52% boys, 48% girls) Greek preadolescent primary school students. Results indicated no significant association between gender and shyness whereas girls scored higher in Conscientiousness and Agreeableness, compared to boys. No further significant associations were found between gender and the rest of the Big Five Personality traits or the three types of peer victimization. Positive associations were found between shyness and Neuroticism, relational and verbal peer victimization while negative associations were indicated by the study’s results between shyness and Openness to experience as well as shyness and Extraversion. The results of a multiple regression analysis outlined that both boys and girls with higher scores in Openness to experience and extraversion appear to have less chances of showcasing shyness characteristics, whereas students that have, in the past, been relatively victimized by their peers have higher chances of experiencing feelings of stress and fear in the face of social interaction. The findings of this study emphasize the higher chances of shy children to become possible targets of victimization by their peers. They’re being discussed so that they can be used for the timely briefing of primary school teachers and the creation of prevention and intervention strategies, aimed to the smooth incorporation of shy children in a healthy school environmenten
heal.advisorNameΚόκκινος, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΚόκκινος, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΜακρής, Νικόλαοςel
heal.committeeMemberNameΜάρκος, Άγγελοςel
heal.academicPublisherΠαιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίαςel
heal.academicPublisherIDduth-
heal.numberOfPages76 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
Appears in Collections:ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LiakopoulouDiamanto.pdfΠτυχιακή εργασία1.32 MBAdobe PDFView/Open


 Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10863
http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.4935
  This item is a favorite for 0 people.

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons