The effect of executive control on cognitive performance during childhood (Bachelor thesis)

Τσούφη, Αικατερίνη/ Tsoufi, Aikaterini

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤσούφη, Αικατερίνηel
dc.contributor.authorTsoufi, Aikaterinien
dc.date.accessioned2018-01-17T11:23:28Z-
dc.date.available2018-01-17T11:23:28Z-
dc.identifier.urihttps://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10864-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.844-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.844-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΓνωστική επίδοσηel
dc.subjectΕκτελεστικός έλεγχοςel
dc.subjectΕπίλυση προβλημάτωνel
dc.subjectCognitive performanceen
dc.subjectExecutive functionen
dc.subjectProblem solvingen
dc.titleΟ ρόλος του εκτελεστικού ελέγχου στην επίδοση γνωστικών έργων κατά τη σχολική ηλικίαel
dc.titleThe effect of executive control on cognitive performance during childhooden
heal.typebachelorThesis-
heal.generalDescriptionΒιβλιογραφία: σ. 52-57el
heal.classificationCognition in childrenen
heal.classificationExecutive functions (Neuropsychology)en
heal.dateAvailable2018-01-17T11:24:28Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2017-06-
heal.bibliographicCitationΑ. Τσούφη, "Ο ρόλος του εκτελεστικού ελέγχου στην επίδοση γνωστικών έργων κατά τη σχολική ηλικία", Πτυχιακή εργασία, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, 2017el
heal.abstractH παρούσα μελέτη διερευνά την επίδραση που ασκεί ο εκτελεστικός έλεγχος στην επίλυση προβλημάτων κατά τη σχολική ηλικία. Στην έρευνα συμμετείχαν 60 μαθητές ηλικίας 9-12 χρόνων. Οι συμμετέχοντες εξετάστηκαν σε μία συστοιχία 6 γνωστικών έργων τα οποία, ανά δύο, απευθύνονταν στη λεκτική, ποσοτική και χωροταξική ικανότητα. Για τον προσδιορισμό του επιπέδου του εκτελεστικού ελέγχου των συμμετεχόντων χρησιμοποιήθηκε το Stroop Test και χορηγήθηκαν έξι έργα ως δείκτες για τη μέτρηση του Εκτελεστικού Ελέγχου (μικρό σχήμα – μεγάλο σχήμα, χρώμα – λέξη, μικρός αριθμός – μεγάλος αριθμός). ΠΕΡΙΛΗΨΗ Όλοι οι συμμετέχοντες εξετάστηκαν ατομικά. Η επεξεργασία των αποτελεσμάτων έγινε με βάση την τρέχουσα βιβλιογραφία για τη δομή του γνωστικού συστήματος, αλλά και τις σύγχρονες απόψεις για τον εκτελεστικό έλεγχο αναφορικά με τη γνωστική δραστηριότητα. Φάνηκε ότι τα παιδιά ηλικίας 11-12 ετών παρουσιάζουν υψηλότερο επίπεδο εκτελεστικού ελέγχου. Παράλληλα, έγινε φανερή η επίδραση της ηλικίας στη γνωστική επίδοση. Τέλος, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η επάρκεια του εκτελεστικού ελέγχου επηρεάζει την αποτελεσματική επίλυση των γνωστικών έργων, αλλά και την ακρίβεια των εκτιμήσεων για τη διαδικασία επίλυσης τουςel
heal.abstractThis study has attempted to examine the effect of Executive Function on problem solving in school age. The survey involved 60 students aged 9-12. The participants were examined in an array of 6 cognitive projects (tasks) which, in two, were aimed at verbal, quantitative and spatial competence. In order to determine the level of the Executive Function of the participants, the Stroop Test was used and six projects were provided as indicators for the measurement of the Executive Function (small shape - large shape, color - word, small number - large number). ABSTRACT All participants were individually examined. The results were processed on the basis of the current bibliography on the structure of the cognitive system, as well as the current views on the executive function of cognitive activity. It appeared that children aged 11-12 years have a higher level of executive function. At the same time, the effect of age on cognitive performance became apparent. Finally, the results showed that the adequacy of the executive function affects the effective solution of the cognitive projects (tasks), but also the accuracy of the estimations for the process of their resolutionen
heal.advisorNameΜακρής, Νικόλαοςel
heal.committeeMemberNameΜακρής, Νικόλαοςel
heal.committeeMemberNameΣακκά, Δέσποιναel
heal.committeeMemberNameΚαραφύλλης, Αθανάσιοςel
heal.academicPublisherΠαιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίαςel
heal.academicPublisherIDduth-
heal.numberOfPages57 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
Appears in Collections:ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsoufiAikaterini.pdfΠτυχιακή εργασία696.25 kBAdobe PDFView/Open


 Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10864
http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.844
  This item is a favorite for 0 people.

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons