Resilient students in science: secondary analyses of PISA 2006 data (Bachelor thesis)

Τσώλα, Γεωργία/ Μπούτα, Μαρία/ Tsola, Georgia/ Bouta, Maria

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤσώλα, Γεωργίαel
dc.contributor.authorΜπούτα, Μαρίαel
dc.contributor.authorTsola, Georgiaen
dc.contributor.authorBouta, Mariaen
dc.date.accessioned2018-01-18T08:00:27Z-
dc.date.available2018-01-18T08:00:27Z-
dc.identifier.urihttps://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10865-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.4785-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.4785-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΑνθεκτικοί μαθητέςel
dc.subjectΈρευνα PISAel
dc.subjectΦυσικές επιστήμεςel
dc.subjectResilient studenten
dc.subjectResearch PISAel
dc.subjectPhysical sciencesen
dc.titleΤα χαρακτηριστικά των «ανθεκτικών» μαθητών στις φυσικές επιστήμες: δευτερογενείς αναλύσεις των δεδομένων της έρευνας PISA 2006el
dc.titleResilient students in science: secondary analyses of PISA 2006 dataen
heal.typebachelorThesis-
heal.generalDescriptionΒιβλιογραφία: σ. 46-50el
heal.classificationPhysical sciences--Study and teaching (Elementary)en
heal.classificationEducation--Researchen
heal.dateAvailable2018-01-18T08:01:27Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΓ. Τσώλα, Μ. Μπούτα, "Τα χαρακτηριστικά των «ανθεκτικών» μαθητών στις φυσικές επιστήμες: δευτερογενείς αναλύσεις των δεδομένων της έρευνας PISA 2006", Πτυχιακή εργασία, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, 2017el
heal.abstractΤα τελευταία χρόνια, οι έρευνες που αφορούν στο χώρο της εκπαίδευσης έχουν αυξηθεί ραγδαία κάτι που οφείλεται στο γεγονός της ανομοιογένειας που επικρατεί στο σχολικό περιβάλλον. Η ανομοιογένεια προέρχεται από τις διαφορετικές οικονομικές, κοινωνικές και πολιτιστικές συνθήκες διαβίωσης των παιδιών και κοινωνικές τάξεις στις οποίες ανήκουν. Έτσι, οι ερευνητές έχουν επικεντρωθεί στην αναζήτηση των χαρακτηριστικών που παρουσιάζουν οι «ανθεκτικοί» μαθητές. Ως ανθεκτικοί μαθητές καλούνται οι μαθητές, οι οποίοι παρόλο που βιώνουν δύσκολες καταστάσεις στην καθημερινή τους ζωή (φτώχεια, πόλεμο, οικονομική κρίση κ.ά.), έχουν ικανοποιητική ή καλή σχολική επίδοση. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η αναζήτηση των χαρακτηριστικών που διαθέτουν οι ανθεκτικοί μαθητές στις Φυσικές Επιστήμες, όπως αξιολογήθηκαν στο πλαίσιο της διεθνούς έρευνας PISA 2006 για την Ελλάδα. Το πρόγραμμα PISA είναι μια διεθνής έρευνα που στοχεύει στην αξιολόγηση της επίδοσης 15χρόνων μαθητών οι οποίοι βρίσκονται στο τέλος της υποχρεωτικής τους εκπαίδευσης και αντιμετωπίζουν δύσκολες συνθήκες διαβίωσης. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται διερεύνηση για τα κοινωνικά και εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά των ανθεκτικών και μη ανθεκτικών μαθητών, τις διαφορές που παρουσιάζουν ως προς τις στάσεις που υιοθετούν απέναντι στις Φ.Ε. και τις ΤΠΕ, καθώς επίσης, και τις στρατηγικές μάθησης που χρησιμοποιούν στις Φυσικές Επιστήμες. Για την ανάλυση των δεδομένων εφαρμόστηκαν μέθοδοι περιγραφικής και επαγωγικής στατιστικής. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι, τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν τους ανθεκτικούς από τους μη ανθεκτικούς μαθητές είναι οι βιωματικές δραστηριότητες που εφαρμόζονται στις Φ.Ε., η αυτοαποτελεσματικότητα στις Φ.Ε. και η συχνότητα χρήσης του διαδικτύου από τους μαθητές για λόγους ψυχαγωγίας. Τα ευρήματα αυτά μπορούν να αξιοποιηθούν για το σχεδιασμό και την υλοποίηση παρεμβάσεων με στόχο την ανάπτυξη της ανθεκτικότητας των μαθητών στις Φυσικές Επιστήμεςel
heal.abstractRecently, research efforts in education have rapidly increased, due to the diversity in the school environment. This diversity originates from the variety of economic, social and cultural living conditions of students, given the social class to which they belong. In this context, recent research has focused on the investigation of the characteristics possessed by resilient students. Resilient students are those students, who may be experiencing tough situations in their daily life (like poverty, war financial crisis, etc.), but still exhibit a satisfactory or even good performance at school. The aim of the present research is to investigate the characteristics of resilient students in Science, within the framework of a large international student assessment program, PISA 2006 for Greece. PISA is an international survey conducted every three years aiming at evaluating the performance of 15-year-old students who are reaching the end of their compulsory education and are faced with difficult living conditions. More specifically, we study the school and educational characteristics of resilient and non- resilient students, the differences they exhibit towards Science, as well as, the learning strategies they employ in Science. Data analysis was based on both descriptive (frequency tables) and inferential statistics (logistic regression). Results have shown that, the most important characteristics which can differentiate resilient from non- resilient students are hands-on activities employed in Science, self-efficacy in Science and frequency of Internet use for recreational purposes. These findings are critical for intervention design and implementation aiming to develop student resilience in Scienceen
heal.advisorNameΜάρκος, Άγγελοςel
heal.committeeMemberNameΜάρκος, Άγγελοςel
heal.committeeMemberNameΠαπαγεωργίου, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΜόγιας, Αθανάσιοςel
heal.academicPublisherΠαιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Θετικών Επιστημώνel
heal.academicPublisherIDduth-
heal.numberOfPages50 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
Appears in Collections:ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsolaG.BoutaM.pdfΠτυχιακή εργασία535.21 kBAdobe PDFView/Open


 Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10865
http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.4785
  This item is a favorite for 0 people.

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons