Enhancing creativity in education: teachers’ perspectives (Bachelor thesis)

Φωτοπούλου, Ξακουστία/ Fotopoulou, Xakoustia

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΦωτοπούλου, Ξακουστίαel
dc.contributor.authorFotopoulou, Xakoustiaen
dc.date.accessioned2018-01-18T08:09:40Z-
dc.date.available2018-01-18T08:09:40Z-
dc.identifier.urihttps://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10866-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.4762-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.4762-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΔημιουργικότηταel
dc.subjectΤέχνηel
dc.subjectΕκπαίδευσηel
dc.subjectArtsen
dc.subjectCreativityel
dc.subjectEducationen
dc.titleΠροωθώντας τη δημιουργικότητα στην εκπαίδευση: απόψεις εκπαιδευτικώνel
dc.titleEnhancing creativity in education: teachers’ perspectivesen
heal.typebachelorThesis-
heal.generalDescriptionΒιβλιογραφία: σ. 103-107el
heal.classificationCreative ability in childrenen
heal.classificationEducational psychologyen
heal.languageel-
heal.accesscampus-
heal.recordProviderΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΞ. Φωτοπούλου, "Προωθώντας τη δημιουργικότητα στην εκπαίδευση: απόψεις εκπαιδευτικών", Πτυχιακή εργασία, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, 2017el
heal.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να σημειώσει τα οφέλη που θα μπορούσε να αποκομίσει η εκπαίδευση με την ένταξη της δημιουργικότητας στην κάθε πτυχή της, μέσα από τη διερεύνηση της εννοιολογικής, ιστορικής και επιστημονικής της διάστασης αλλά και των απόψεων των εκπαιδευτικών για τη συμβολή της στη διδακτική και παιδαγωγική διαδικασία. Από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε, στην οποία συμμετείχαν εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που υπηρετούν σε σχολεία της αστικής περιοχής της Αλεξανδρούπολης τη σχολική χρονιά 2016 – 2017, προέκυψε ότι: 1. Οι εκπαιδευτικοί θεωρούν τη δημιουργικότητα ένα προϋπάρχον χάρισμα και χαρακτηριστικό της προσωπικότητας του ατόμου. 2. Σημείωσαν ότι είναι πιο πιθανή η παραγωγή ενός δημιουργικού αποτελέσματος από τη συνεχή εργασία και σκέψη παρά από τη στιγμιαία έμπνευση και τύχη. 3. Οι εκπαιδευτικοί παρόλη την επικέντρωσή τους στην έμφυτη ύπαρξη της δημιουργικότητας στο άτομο υποστήριξαν ότι η εκπαίδευση μπορεί να συμβάλλει στην ενίσχυση και την καλλιέργειά της. 4. Σχετικά με το προφίλ του δημιουργικού ατόμου έκαναν λόγο για την απουσία του φόβου του για το λάθος, ότι διακατέχεται από περιέργεια, από πρωτοτυπία και φαντασία στη σκέψη. 5. Η συμβολή της εκπαίδευσης στην ενίσχυση της δημιουργικότητας του μαθητή, τονίζεται από τους εκπαιδευτικούς. Υποστηρίζουν ότι το σχολείο είναι το ιδανικό περιβάλλον για αυτή την ενέργεια, ότι δίνει περισσότερες ευκαιρίες δημιουργικής έκφρασης στα παιδιά από ότι το Νηπιαγωγείο, αλλά δηλώνουν απογοητευμένοι από το περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων και του Αναλυτικού Προγράμματος 6. Όσον αφορά τις μεθόδους διδασκαλίας που οι ίδιοι εφαρμόζουν κατά τη διδασκαλία τους κυρίαρχη είναι η συνεργατική ανά δύο μαθητές και η μετωπική διδακτική μέθοδοςel
heal.abstractThe aim of this research was to highlight the benefits that education could receive if creativity was a part of every one of her aspect, through the exploration of it’s conceptual, historical and scientific dimension as well as the teacher’s views on creativity’s contribution to the teaching and pedagogical process. The survey, which was accomplished by primary school teachers, teaching in the urban area of Alexandroupolis during the school year 2016 - 2017, revealed that: 1. Teachers consider that creativity is a pre-existing charisma and a personality characteristic. 2. They noted that the creative result is more likely to be accomplished by constant working and thinking than momentary inspiration and luck. 3. Teachers, despite their focus on the inherent nature of creativity, have argued that education can help to strengthen and cultivate it. 4. With regard to the creative person’s profile, teachers argued that he/she is not afraid to make mistakes, that he/she has curiosities, originality and imaginative thinking. 5. The contribution of education in enhancing student’s creativity is emphasized by teachers. They argue that school is the ideal environment to enhance a student’s creativity and gives more creative opportunities to children than the Kindergarten, but they are disappointed by the content of school books and curriculum. 6. About the educational methods that they are using during their lesson it must be said that the working in pairs and lecture are the two most preferred teaching methodsen
heal.advisorNameΚουγιουρούκη, Μαρίναel
heal.committeeMemberNameΚουγιουρούκη, Μαρίναel
heal.committeeMemberNameΣτραβάκου, Πελαγίαel
heal.committeeMemberNameΦουτσιτζή, Αρχοντίαel
heal.academicPublisherΠαιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίαςel
heal.academicPublisherIDduth-
heal.numberOfPages110 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
Appears in Collections:ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FotopoulouXakoustia.pdfΠτυχιακή εργασία834.96 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy


 Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10866
http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.4762
  This item is a favorite for 0 people.

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons