Students evaluating teachers: theoretical and empirical approach (Bachelor thesis)

Γαϊσίδου, Μαρία/ Λούσιου, Φωτεινή/ Gaisidou, Maria/ Lousiou, Foteini

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓαϊσίδου, Μαρίαel
dc.contributor.authorΛούσιου, Φωτεινήel
dc.contributor.authorGaisidou, Mariaen
dc.contributor.authorLousiou, Foteinien
dc.date.accessioned2018-01-19T07:32:38Z-
dc.date.available2018-01-19T07:32:38Z-
dc.identifier.urihttps://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10869-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.1208-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.1208-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΑξιολόγησηel
dc.subjectΔιδακτική ικανότηταel
dc.subjectΕκπαιδευτικόςel
dc.subjectΠροσωπικότηταel
dc.subjectΑssessmenten
dc.subjectΤeaching abilityen
dc.subjectTeacheren
dc.subjectPersonalityen
dc.titleΗ αξιολόγηση του εκπαιδευτικού από τους μαθητές: θεωρητική και εμπειρική προσέγγισηel
dc.titleStudents evaluating teachers: theoretical and empirical approachen
heal.typebachelorThesis-
heal.generalDescriptionΒιβλιογραφία: σ.67-75el
heal.classificationEducation--Evaluationen
heal.classificationTeachers--Rating ofen
heal.languageel-
heal.accesscampus-
heal.recordProviderΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΜ. Γαϊσίδου, Φ. Λούσιου, "Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού από τους μαθητές: θεωρητική και εμπειρική προσέγγιση", Πτυχιακή εργασία, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, 2017el
heal.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια των προπτυχιακών μας σπουδών στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΔΠΘ, κατά το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017. Ο σκοπός μας είναι να αναλύσουμε και να εντοπίσουμε τα χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού, που αξιολογούνται από τους μαθητές του. Αρχικά, γίνεται αποσαφήνιση της έννοιας της αξιολόγησης και ειδικότερα στο χώρο της εκπαίδευσης, καθώς και ο σκοπός και οι προβληματισμοί γύρω από αυτήν. Παράλληλα, αναλύονται οι τυπικές και οι άτυπες μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης, δηλαδή η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού από το διευθυντή και το σχολικό σύμβουλο και επιπλέον, από τον ίδιο (αυτοαξιολόγηση), τους γονείς, τους συναδέλφους και τους μαθητές, αντίστοιχα. Στη συνέχεια, μετά από μία εκτενή αναδρομή στη σχετική βιβλιογραφία, δίνεται έμφαση στο τρόπο που αξιολογεί ο μαθητής τον δάσκαλό του. Σύμφωνα με αυτή, τα παιδιά επικεντρώνονται στα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του εκπαιδευτικού, όπως η εξωτερική του εμφάνιση, το χιούμορ του κλπ, στη διδακτική του ικανότητα, όπως αν αναθέτει πολλές κατ’ οίκον εργασίες ή αν χρησιμοποιεί ποικίλες μεθόδους διδασκαλίας, καθώς και στις διαπροσωπικές σχέσεις, τις οποίες αναπτύσσει μαζί τους, κ.ά. Επιπλέον, διεξήχθη μία έρευνα σε 47 μαθητές των τριών τελευταίων τάξεων του Δημοτικού του Νομού Πέλλας, με τη βοήθεια του ερωτηματολογίου, ως ερευνητικό εργαλείο, για να δούμε τις απόψεις σχετικά με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού από τους ίδιους. Από την ανάλυση των δεδομένων φάνηκε ότι τα αποτελέσματα συμβαδίζουν με αυτά άλλων επιστημονικών ερευνών. Συμπερασματικά καταλήγουμε, ότι παρόλο που τα παιδιά δεν θεωρούν αναγκαία τη συμβολή τους στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού τους, φαίνεται να έχουν σχηματίσει μία εικόνα για το πώς είναι ο ιδανικός εκπαιδευτικός για αυτάel
heal.abstractThis diploma thesis was conducted in the context of our undergraduate studies at the Department of Primary Education, Faculty of Primary Education, in the academic year 2016-2017. Our purpose is to analyze and trace the characteristics of the teacher assessed by his students. Initially, the notion of evaluation, particular in the field of education, as well as its purpose and concerns. At the same time, the formal and informal forms of educational evaluation are analyzed, namely the teacher's evaluation by the manager and the school counselor and, by himself (self-evaluation), the parents, the colleagues and the pupils, respectively. Then, emphasis is placed on the way the pupil evaluates his teacher, after an extensive review of the relevant bibliography. According to this, children focus on the characteristics of the personality of the teacher, such as his appearance, his humor, etc., in his teaching capacity, such as giving them a lot of homework or using a variety of teaching methods. One more aspect is also the evaluation of interpersonal relationships by the students, which the teacher develops with them, etc. In addition, a survey of 47 pupils from the last three grades of the Prefecture of Pella, with the help of the questionnaire, which was carried out as a research tool, for a more extensive documentation of the findings of the bibliography. The analysis of the data showed that the results are in line with those of other scientific studies. In conclusion, we ascertain that although children do not consider it necessary to contribute to the evaluation of their teacher, they seem to have formed an insight into how the ideal educator is for themen
heal.advisorNameΣτραβάκου, Πελαγίαel
heal.committeeMemberNameΣτραβάκου, Πελαγίαel
heal.committeeMemberNameΚουγιουρούκη, Μαρίναel
heal.committeeMemberNameΦουτσιτζή, Αρχοντίαel
heal.academicPublisherΠαιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίαςel
heal.academicPublisherIDduth-
heal.numberOfPages83 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
Appears in Collections:ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GaisidouM.LousiouF.pdfΠτυχιακή εργασία1.24 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


 Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10869
http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.1208
  This item is a favorite for 0 people.

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons