Language assessment in the early school-age: language sample analysis (Bachelor thesis)

Κοβανίδου, Καλλιόπη/ Φιλιππίδου, Μαρία-Άννα/ Kovanidou, Kalliopi/ Philippidou, Maria-Anna

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚοβανίδου, Καλλιόπηel
dc.contributor.authorΦιλιππίδου, Μαρία-Άνναel
dc.contributor.authorKovanidou, Kalliopien
dc.contributor.authorPhilippidou, Maria-Annaen
dc.date.accessioned2018-01-19T07:50:34Z-
dc.date.available2018-01-19T07:50:34Z-
dc.identifier.urihttps://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10870-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.7252-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.7252-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΓλωσσική αξιολόγησηel
dc.subjectΑνάλυση γλωσσικών δειγμάτωνel
dc.subjectΔείκτες γλωσσικής ανάπτυξηςel
dc.subjectΜέσο μήκος εκφωνήματοςel
dc.subjectLanguage assessmenten
dc.subjectDevelopmental linguistic indexesen
dc.subjectLanguage elicitationen
dc.subjectMean length of utteranceen
dc.titleΗ γλωσσική αξιολόγηση κατά την πρώτη σχολική ηλικία: ανάλυση γλωσσικών δειγμάτωνel
dc.titleLanguage assessment in the early school-age: language sample analysisen
heal.typebachelorThesis-
heal.generalDescriptionΒιβλιογραφία: σ. 57-67el
heal.classificationLanguage acquisitionen
heal.classificationChildren--Language--Testingen
heal.languageel-
heal.accesscampus-
heal.recordProviderΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2017-06-
heal.bibliographicCitationΚ. Κοβανίδου, Μ.-Α. Φιλιππίδου, "Η γλωσσική αξιολόγηση κατά την πρώτη σχολική ηλικία: ανάλυση γλωσσικών δειγμάτων", Πτυχιακή εργασία, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, 2017el
heal.abstractΗ αξιολόγηση της γλωσσικής ανάπτυξης παιδιών πρώτης σχολικής ηλικίας αποτελεί σημαντική ανάγκη της κλινικής και της εκπαιδευτικής πρακτικής. Ως μέθοδος γλωσσικής αξιολόγησης με την μεγαλύτερη οικολογική εγκυρότητα, θεωρείται η ανάλυση γλωσσικών δειγμάτων (ΑΓΔ), ενώ παράλληλα θεωρείται ως η μέθοδος που μπορεί να παρέχει τις πιο λεπτομερειακές πληροφορίες σχετικά με όλες σχεδόν τις διαστάσεις της γλωσσικής ανάπτυξης των μικρών παιδιών. Αποσκοπεί στη δημιουργία κατάλληλων συνθηκών που θα ωθήσουν το παιδί να εκφραστεί λεκτικά όσο το δυνατόν πιο ελεύθερα και φυσικά, ώστε να συλλεχθεί ένα επαρκές και αντιπροσωπευτικό γλωσσικό δείγμα προς ανάλυση και αξιολόγηση. Στη διεθνή βιβλιογραφία σχετικά με την ΑΓΔ συναντά κανείς αρκετούς γλωσσικούς δείκτες (π.χ. Μέσο Μήκος Εκφωνήματος, Συνολικός αριθμός Λέξεων, Αριθμός Διαφορετικών Λέξεων, κ,ά.) των οποίων η αναπτυξιακή ευαισθησία έχει αναδειχθεί, ενώ σε πολλές γλώσσες υπάρχουν διαθέσιμα σταθμισμένα κριτήρια αναφοράς ανά ηλικία που καθιστούν εφικτή τη σύγκριση του γλωσσικού επιπέδου κάθε παιδιού με αυτού των τυπικά αναπτυσσόμενων συνομήλικων παιδιών. Μέχρι στιγμής, ωστόσο, απ’ όσο γνωρίζουμε δεν έχει πραγματοποιηθεί στη χώρα μας κάποια συστηματική καταγραφή και ανάλυση των δεικτών αυτών σε ελληνόφωνα παιδιά. Στόχος της μελέτης που παρουσιάζουμε είναι η εκμαίευση, καταγραφή και ανάλυση γλωσσικών δειγμάτων από 57 μαθητές A’ και Β΄ Δημοτικού μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες (ελεύθερη συζήτηση, περιγραφή εικόνας και αφήγηση σύντομης ιστορίας) οι οποίες πραγματοποιήθηκαν ατομικά και είχαν διάρκεια 10-15 λεπτών. Η πιλοτική αυτή διερεύνηση παρέχει στοιχεία σχετικά με τις τιμές των προαναφερθέντων δεικτών σε ελληνόφωνα παιδιά κατά την πρώτη σχολική ηλικία. Λόγω του περιορισμένου δείγματος της παρούσας πιλοτικής μελέτης, αλλά και των μεγάλων ατομικών διαφορών που είναι αναμενόμενες στις ηλικίες αυτές, οι διαφορές που καταγράφονται μεταξύ των παιδιών Α και Β Δημοτικού δεν αναδεικνύονται στατιστικά σημαντικές. Τα αποτελέσματα αυτά συζητούνται σε σχέση με αντίστοιχα αποτελέσματα μελετών που έχουν διενεργηθεί για την ανάπτυξη άλλων γλωσσών και αποτελούν μία αρχική βάση για περεταίρω μελέτες στην Ελληνική γλώσσαel
heal.abstractThe evaluation of primary school-age children’s language development constitutes an important need for both the clinical and educational practice. Language Sample Analysis (LSA) is considered a method of language assessment with the highest ecological validity. In addition, LSA is considered to provide the most detailed information concerning almost all aspects of young children´s language development. This specific language assessment method aims at creating suitable conditions which would encourage the child to communicate naturally. Thus, the collected language sample for analysis and evaluation should be representative. In the bibliography, one can find several language development indexes (e.g., Mean Length of Utterance (MLU), Number of Different Words (NDW), and Clausal Density) pertinent to LSA for multiple languages. Additionally, the available age-standardized scores allow the comparison of the verbal ability of each child with that of typically developing children matched on age. As far as we know, until now there has been no structured elicitation and analysis of the previously mentioned indexes in Greek language. The overall aim of this study is the elicitation, recording and analysis of language samples from 57 children of the first and second grade of Primary School by means of an elicitation protocol including conversation, image description, and storytelling. The playful procedures were conducted on an individual basis and lasted approximately 10-15 minutes per child. Τhis pilot study provides data on these indexes in Greek-speaking children during their early school years. Due to the limited sample of the present study, but also to the important individual differences that are expected for these ages, the differences between first and second graders are not deemed significant. These results are discussed in relation to equivalent results in other languages, and constitute an initial base for further research on Greek language assessmenten
heal.advisorNameΚαρούσου, Αλεξάνδραel
heal.committeeMemberNameΚαρούσου, Αλεξάνδραel
heal.committeeMemberNameΜακρής, Νικόλαοςel
heal.committeeMemberNameΜπρουσκέλη, Βασιλικήel
heal.academicPublisherΠαιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίαςel
heal.academicPublisherIDduth-
heal.numberOfPages71 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
Appears in Collections:ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KovanidouK.PhilippidouM.-A.pdfΠτυχιακή εργασία4.37 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


 Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10870
http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.7252
  This item is a favorite for 0 people.

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons