The role of working memory and awareness in the processing of math tasks during childhood (Bachelor thesis)

Καλαϊτζή, Φανουρία/ Ταμουρίδου, Γεωργία/ Kalaitzi, Fanouria/ Tamouridou, Georgia

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚαλαϊτζή, Φανουρίαel
dc.contributor.authorΤαμουρίδου, Γεωργίαel
dc.contributor.authorKalaitzi, Fanouriaen
dc.contributor.authorTamouridou, Georgiaen
dc.date.accessioned2018-01-19T10:01:24Z-
dc.date.available2018-01-19T10:01:24Z-
dc.identifier.urihttps://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10871-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.549-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.549-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΓνωστική επίδοσηel
dc.subjectΕκτελεστικός έλεγχοςel
dc.subjectΈκφωνη σκέψηel
dc.subjectΜεταγνωστική ενημερότηταel
dc.subjectPerformanceen
dc.subjectExecutive functionen
dc.subjectThinking alouden
dc.subjectMetacognitive awarenessen
dc.titleΟ ρόλος της εργαζόμενης μνήμης και της ενσυνειδησίας στην επίλυση μαθηματικών προβλημάτωνel
dc.titleThe role of working memory and awareness in the processing of math tasks during childhooden
heal.typebachelorThesis-
heal.generalDescriptionΒιβλιογραφία: σ. 60-65el
heal.classificationMetacognition in childrenen
heal.classificationCognition in childrenen
heal.languageel-
heal.accesscampus-
heal.recordProviderΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2017-06-
heal.bibliographicCitationΦ. Καλαϊτζή, Γ. Ταμουρίδου, "Ο ρόλος της εργαζόμενης μνήμης και της ενσυνειδησίας στην επίλυση μαθηματικών προβλημάτων", Πτυχιακή εργασία, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, 2017el
heal.abstractH παρούσα μελέτη διερευνά την επίδραση της εργαζόμενης μνήμης και της μεταγνώσης στην επίλυση μαθηματικών προβλημάτων κατά την ηλικία των 9 ετών. Στην έρευνα συμμετείχαν 28 μαθητές ηλικίας 9 χρόνων. Οι συμμετέχοντες εξετάστηκαν σε μία συστοιχία 3 γνωστικών έργων (αριθμοί, πράξεις, αναλογίες) τα οποία απευθύνονταν στη ποσοτική ικανότητα. Για τον προσδιορισμό του επιπέδου του εκτελεστικού ελέγχου των συμμετεχόντων χρησιμοποιήθηκε η ηλεκτρονική μορφή του Τεστ Οπτικής Ανίχνευσης Σχήματος-Χρώματος (Visually Cued Color-Shape Task) των Zelazo, Craik, και Booth (2004). Για τη μελέτη της εργαζόμενης μνήμης, ή αλλιώς μνήμη εργασίας, χρησιμοποιήθηκαν δύο τεστ (εικονικό και αριθμητικό). Επίσης, για τον προσδιορισμό της ενσυνειδησίας των συμμετεχόντων κατά τη διαδικασία επίλυσης των γνωστικών έργων ακολουθήθηκε η μέθοδος της έκφωνης σκέψης. Όλοι οι συμμετέχοντες εξετάστηκαν ατομικά. Η επεξεργασία των αποτελεσμάτων έγινε με βάση την τρέχουσα βιβλιογραφία για τη δομή του γνωστικού συστήματος, αλλά και τις σύγχρονες απόψεις για τη σχέση μεταξύ εκτελεστικού ελέγχου και μεταγνωστικής ενημερότητας αναφορικά με τη γνωστική δραστηριότητα. Φάνηκε ότι καλύτερες είναι οι επιδόσεις των συμμετεχόντων στο γνωστικό έργο «πράξεις» που απευθύνεται στην ποσοτική-συσχετική ικανότητα (Μ.Ο. = 1,67) και χαμηλότερες στα γνωστικά έργα «αναλογίες» (Μ.Ο. = 1,20) και αριθμοί (Μ.Ο. = 1). Τέλος, φάνηκε η επίδραση της ενσυνειδησίας στην αποτελεσματική επίλυση προβλημάτωνel
heal.abstractΤhis study investigates the effect of the working memory and the metacognitive awareness on mathematical problem solving during childhood. Twenty-eight students, aged 9 years old, were tested with 3 sicognitive tasks (numbers, actions, proportions), which addressed to the quantitative capacity. For the determination of the level of executive function, participants were tested with the version of the Visually Cued Color-Shape Task Test by Zelazo, Craik, and Booth (2004). For the study of working memory, or work memory, two tests were used (virtual and numeric). In addition, in order to determine the participants’ metacognitive awareness of the cognitive processing tasks we resorted to the thinking aloud method. All participants were examined individually. The results are discussed in the light of current literature on the structure of the cognitive system but also on contemporary views on the relation between the executive function and the metacognitive awareness of cognitive activities. The results showed the higher performance of the participants in the cognitive work "actions" aimed at the quantitative-correlation capacity (ΜΟ = 1,67) and the lower performance in the cognitive projects "proportions" (ΜΟ = 1,20) and "numbers" (MO = 1). Finally, the results confirmed the effect of metacognitive awareness on the effective solving problemsen
heal.advisorNameΜακρής, Νικόλαοςel
heal.committeeMemberNameΜακρής, Νικόλαοςel
heal.committeeMemberNameΣακκά, Δέσποιναel
heal.committeeMemberNameΚαραφύλλης, Αθανάσιοςel
heal.academicPublisherΠαιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίαςel
heal.academicPublisherIDduth-
heal.numberOfPages68 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
Appears in Collections:ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KalaitziF.TamouridouG.pdfΠτυχιακή εργασία1.52 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


 Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10871
http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.549
  This item is a favorite for 0 people.

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons