Environmental Education and Museum: designing a biodiversity program in a museum (Bachelor thesis)

Κουτσούκη, Ελένη/ Koutsouki, Eleni

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚουτσούκη, Ελένηel
dc.contributor.authorKoutsouki, Elenien
dc.date.accessioned2018-01-22T08:45:33Z-
dc.date.available2018-01-22T08:45:33Z-
dc.identifier.urihttps://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10872-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.98-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.98-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΠεριβαλλοντική εκπαίδευσηel
dc.subjectΜουσειακή αγωγήel
dc.subjectΜουσειοπαιδαγωγόςel
dc.subjectΒιοποικιλότηταel
dc.subjectEnvironmental educationen
dc.subjectMuseum educationen
dc.subjectMuseum educatoren
dc.subjectBiodiversityen
dc.titleΠεριβαλλοντική εκπαίδευση και μουσείο: σχεδιασμός προγράμματος βιοποικιλότητας σε ένα μουσείοel
dc.titleEnvironmental Education and Museum: designing a biodiversity program in a museumen
heal.typebachelorThesis-
heal.generalDescriptionΒιβλιογραφία: σ. 47-51el
heal.classificationEnvironmental education--Greeceen
heal.classificationMuseums--Educational aspects--Greeceen
heal.dateAvailable2018-01-22T08:46:33Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικίαel
heal.publicationDate2017-06-
heal.bibliographicCitationΕ. Κουτσούκη, "Περιβαλλοντική εκπαίδευση και μουσείο: σχεδιασμός προγράμματος βιοποικιλότητας σε ένα μουσείο", Πτυχιακή εργασία, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, 2017el
heal.abstractΕίναι γνωστό ότι παλαιότερα δεν δίνονταν η απαραίτητη σημασία από την πολιτεία και τα σχολεία για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια γίνεται μια προσπάθεια για την προσέγγιση της με διάφορα προγράμματα και εκδρομές με σκοπό την καλλιέργεια στάσεων και αξιών των μαθητών. Στις μέρες μας, υπάρχει μια γενικότερη αντίληψη για την επίσκεψη των σχολείων στα μουσεία και πολλές φορές χαρακτηρίζεται πληκτική καθώς απαρτίζεται από μια βαρετή ξενάγηση χωρίς την ανάπτυξη των αλληλεπιδράσεων μεταξύ των παιδιών και του εκπαιδευτικού. Η σύγχρονη μουσειοπαιδαγωγική ανατρέπει αυτή την αντίληψη σχεδιάζοντας προγράμματα με κύριο γνώμονα την ενεργή συμμετοχή και τη βιωματική μάθηση του παιδιού. Η βιοποικιλότητα είναι μία ευρύτερη έννοια και αυτό παρέχει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να προσεγγίσουν τα θέματα της με ποικίλες δραστηριότητες και προγράμματα εντός κι εκτός σχολείου. Στην παρούσα εργασία θα παρουσιαστεί η ένωση των τριών αξιών καθώς πρόκειται για ένα πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με θέμα την βιοποικιλότητα το οποίο όμως θα διεκπεραιωθεί σε ένα μουσείο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας. Αρχικά, γίνεται μια θεωρητική προσέγγιση σχετικά με την έννοια της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, του μουσείου και της βιοποικιλότητας. Στην συνέχεια, παρουσιάζονται τα υλικά, τα μέσα, οι δραστηριότητες και ο χώρος για τον σχεδιασμό του προγράμματος. Τέλος, αναφέρονται οι περιορισμοί και οι μελλοντικές επεκτάσεις. Οι τελευταίες σελίδες της εργασίας περιλαμβάνουν ένα παράρτημα με εικόνες και υλικά με στόχο να βοηθήσουν την καλύτερη κατανόηση του αναγνώστηel
heal.abstractIt is well known that Environmental Education was not given the appropriate importance by the Greek State and schools in the past. However, an attempt is made over the last years, for Environmental Education to be approached by various programs and excursions, aiming to cultivate students' attitudes and values. Nowadays, the general perception of school visits in museums is often labeled as a painful one, as it consists of a boring tour without the possibility of developing interactions between children and the teacher. Modern museum education is overturning this concept by designing programs focusing on active participation and experiential learning of the child. Biodiversity is a broader concept, which enables teachers to approach its units with a variety of activities and programs in and out of school. This assignment will present the union of the three values, as mentioned before, in an environmental education program on biodiversity which will be held in a Natural History Museum. Firstly, there is a theoretical approach on the concept of environmental education, museum and biodiversity. Next, the materials, the means, the activities and the space for the design of the program are presented. Finally, limitations and future extensions are mentioned. The final pages of the assignment include an appendix with images and materials designed to help the reader's understandingen
heal.advisorNameΔημητρίου, Αναστασίαel
heal.committeeMemberNameΔημητρίου, Αναστασίαel
heal.committeeMemberNameΚαραδημητρίου, Κωνσταντίνοςel
heal.academicPublisherΤμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικίαel
heal.academicPublisherIDduth-
heal.numberOfPages68 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
Appears in Collections:ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KoutsoukiEleni.pdfΠτυχιακή εργασία2.22 MBAdobe PDFView/Open


 Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/10872
http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.98
  This item is a favorite for 0 people.

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons