The contribution of a Teaching-Learning Sequence in knowledge acquisi-tion and attitudes formulation of grade 6 students regarding the Mediter-ranean lagoon ecosystem (Master thesis)
Καλομπρατσίδης, Γεώργιος/ Kalobratsidis, George
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Καλομπρατσίδης, Γεώργιος | el |
dc.contributor.author | Kalobratsidis, George | en |
dc.date.accessioned | 2020-10-16T06:11:23Z | - |
dc.date.available | 2020-10-16T06:11:23Z | - |
dc.identifier.uri | https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/11067 | - |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.9853 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Περιβαλλοντική εκπαίδευση | el |
dc.subject | Θαλάσσιος γραμματισμός | el |
dc.subject | Ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό | el |
dc.subject | Εκβολικά οικοσυστήματα | el |
dc.subject | Βιοποικιλότητα | el |
dc.subject | Environmental education | en |
dc.subject | Ocean literacy | en |
dc.subject | Digital educational material | en |
dc.subject | Costal ecosystems | en |
dc.subject | Biodiversity | en |
dc.title | Η συμβολή μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας με αντικείμενο το Μεσογειακό λιμνοθαλάσσιο οικοσύστημα στην απόκτηση γνώσεων και διαμόρφωση στάσεων μαθη-τών Στ’ Δημοτικού | el |
dc.title | The contribution of a Teaching-Learning Sequence in knowledge acquisi-tion and attitudes formulation of grade 6 students regarding the Mediter-ranean lagoon ecosystem | en |
heal.type | masterThesis | en |
heal.secondaryTitle | μελέτη περίπτωσης | el |
heal.secondaryTitle | α case study | en |
heal.generalDescription | Βιβλιογραφία: σ. 63-69 | el |
heal.classification | Environmental education--Education (Primary) | en |
heal.dateAvailable | 2020-10-16T06:12:23Z | - |
heal.language | el | - |
heal.access | free | - |
heal.recordProvider | Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία | el |
heal.publicationDate | 2020-07-02 | - |
heal.abstract | Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στη διερεύνηση και ενδυνάμωση των περιβαλλοντικών γνώ-σεων και στάσεων μαθητών Δημοτικού ως προς τα υγροτοπικά περιβάλλοντα με την εφαρμο-γή μιας οργανωμένης Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (ΔΜΑ). Πιο συγκεκριμένα, αξιο-ποιήθηκε δείγμα 20 μαθητών της τελευταίας τάξης του Δημοτικού στους οποίους εφαρμόστη-κε μία προσεκτικά σχεδιασμένη ΔΜΑ που διήρκησε επτά μήνες και η οποία περιλάμβανε (α) την αρχική αποτύπωση, με τη βοήθεια ειδικά σχεδιασμένου ερωτηματολογίου, των γνώσεων τους γύρω από ζητήματα που άπτονται των εκβολικών Μεσογειακών οικοσυστημάτων με ε-στίαση στα ελληνικά λιμνοθαλάσσια οικοσυστήματα και του βαθμού των φιλοπεριβαλλοντι-κών στάσεων τους, (β) την εκ νέου αποτύπωσή τους μετά τη διενέργεια στοχευμένων διδα-κτικών παρεμβάσεων εντός σχολικής μονάδας με βασικό άξονα την αξιοποίηση ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού με αντικείμενο τη δομή και λειτουργία των λιμνοθαλάσσιων οικοσυ-στημάτων και (γ) την τελική εξέτασή τους αμέσως μετά το πέρας και των υπαίθριων ασκήσε-ων, προκειμένου να διαπιστωθεί και ο βαθμός πιθανής επίδρασης μιας εξειδικευμένης προ-σέγγισης στο πλαίσιο της μεθόδου «μετακίνηση στο προς μελέτη πεδίο». Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν με τρόπο εμφανή ότι κυρίως οι γνώσεις αλλά και οι στάσεις των μα-θητών του δείγματός μας ήταν ιδιαίτερα περιορισμένες πριν την έναρξη της ΔΜΑ, όπως εξάλ-λου και αναμένονταν για ένα αντικείμενο όχι ιδιαίτερα οικείο. Τόσο ο βαθμός των φιλοπερι-βαλλοντικών τους στάσεων όσο και το επίπεδο των γνώσεων τους μετά τη διδακτική παρέμ-βαση εντός τάξης με την αξιοποίηση του ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού, καθώς και μετά την ολοκλήρωση και των υπαίθριων ασκήσεων σε λιμνοθαλάσσιο οικοσύστημα της περιοχής τους, εμφάνισαν στατιστικώς σημαντική αύξηση, αναδεικνύοντας την ιδιαίτερη παιδαγωγική αξία που έχει μία προσεκτικά σχεδιασμένη και σωστά οργανωμένη Διδακτική Μαθησιακή Ακολουθία. | el |
heal.abstract | The present study aims to investigate the level of Elementary school students’ environmental knowledge and attitudes towards the wetlands through the implementation of a Learning-Teaching Sequence (LTS). More specifically, the LTS, which lasted seven months, was ap-plied to a sample of 20 6-grade students and included (a) an initial assessment of their knowledge in terms of the coastal Mediterranean ecosystems in general, and the Greek lagoon ecosystems in particular, as well as the degree of their pro-environmental attitudes by using a specially designed questionnaire, (b) a corresponding evaluation after the implementation of certain teaching interventions within the school having as a basis the use of a digital educa-tional material about the structure and function of lagoon ecosystems, and (c) a final examina-tion, immediately after the end of their outdoor activities, to determine the degree of possible effect of a specialized “field trip” approach. Research results revealed that mainly students’ knowledge, as well as their attitudes, were limited before the beginning of the LTS as it was expected for a rather non-familiar issue. Both the level of their environmental attitudes and knowledge, immediately after the didactic intervention in the classroom and the outdoor ac-tivities in a nearby lagoon ecosystem, showed a statistically significant increase, pointing out the special pedagogic value of a carefully designed and well-organized Learning-Teaching Sequence. | en |
heal.advisorName | Μόγιας, Αθανάσιος | - |
heal.committeeMemberName | Μόγιας, Αθανάσιος | - |
heal.committeeMemberName | Γαβριλάκης, Κώστας | - |
heal.committeeMemberName | Δημητρακόπουλος, Παναγιώτης | - |
heal.committeeMemberName | Mogias, Athanasios | en |
heal.committeeMemberName | Gavrilakis, Costas | en |
heal.committeeMemberName | Dimitrakopoulos, Panayotis | en |
heal.academicPublisher | Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία | el |
heal.academicPublisherID | duth | - |
heal.numberOfPages | 89 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true | - |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
Appears in Collections: | Π.Μ.Σ. "ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑ" |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
KalobratsidisG_2020.pdf | Μεταπτυχιακή εργασία | 3.95 MB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
This item is a favorite for 0 people.
https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/11067
http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.9853
This item is licensed under a Creative Commons License