The study of environmental problems in Greek children’ s literature (Master thesis)
Θεοδοσιάδου, Ευφροσύνη/ Theodosiadou, Effrosyni
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Θεοδοσιάδου, Ευφροσύνη | el |
dc.contributor.author | Theodosiadou, Effrosyni | en |
dc.date.accessioned | 2020-10-21T07:19:24Z | - |
dc.date.available | 2020-10-21T07:19:24Z | - |
dc.identifier.uri | https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/11085 | - |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.9871 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Περιβαλλοντική εκπαίδευση | el |
dc.subject | Παιδική λογοτεχνία | el |
dc.subject | Ρύπανση θαλασσών | el |
dc.subject | Περιβαλλοντικά προβλήματα | el |
dc.subject | Αειφορία | el |
dc.subject | Environmental education | en |
dc.subject | Children’s literature | en |
dc.subject | Marine pollution | en |
dc.subject | Environmental problems | en |
dc.subject | Sustainability | en |
dc.title | Η μελέτη των περιβαλλοντικών προβλημάτων στην ελληνική παιδική λογοτεχνία | el |
dc.title | The study of environmental problems in Greek children’ s literature | en |
heal.type | masterThesis | en |
heal.secondaryTitle | η περίπτωση της ρύπανσης των θαλασσών, το χρονικό διάστημα 2000-2018 | el |
heal.secondaryTitle | the case of marine pollution, the period 2000-2018 | en |
heal.generalDescription | Βιβλιογραφία: σ. 120-123 | el |
heal.classification | Environmental education | en |
heal.language | el | - |
heal.access | free | en |
heal.recordProvider | Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία | el |
heal.publicationDate | 2020-09-11 | - |
heal.abstract | Στην παρούσα διπλωματική εργασία ερευνάται η συμβολή των παραμυθιών στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και πιο συγκεκριμένα στην κατανόηση των περιβαλλοντικών προβλημάτων. Αναλυτικότερα η παρούσα έρευνα επιδιώκει: α) να καταγράψει τα περιβαλλοντικά προβλήματα που αναφέρονται στα παραμύθια οικολογικού περιεχομένου, το χρονικό διάστημα 2000-2018, β) να διερευνήσει τα αίτια, τις επιπτώσεις και τους τρόπους αντιμετώπισης ως προς το ζήτημα της ρύπανσης των θαλασσών και γ) να εξετάσει το πλήθος, όσο και το είδος, των τρόπων αντιμετώπισης, που προτείνονται στα παραμύθια με θέμα τη ρύπανση των θαλασσών. Η μέθοδος που εφαρμόσθηκε είναι η Ανάλυση Περιεχομένου σε δείγμα 42 παραμυθιών. Τα αποτελέσματα που αναδείχθηκαν από την έρευνα είναι: Στα οικολογικά παραμύθια προσχολικής ηλικίας, του χρονικού διαστήματος 2000-2018, παρατηρείται να προσεγγίζεται μια πληθώρα περιβαλλοντικών προβλημάτων, είτε γίνονται άμεσες αναφορές σε αυτά, είτε έμμεσες. Το περιεχόμενο της πλειοψηφίας των παραμυθιών, που προσεγγίζουν το θέμα της ρύπανσης των θαλασσών, χαρακτηρίζεται «Ικανοποιητικό», το οποίο προέκυψε από το πλήθος των αναφορών που περιελάμβαναν, σχετικά με τα αίτια, τις επιπτώσεις και τους τρόπους αντιμετώπισης. Τέλος, σύμφωνα με το τρίτο ερευνητικό ερώτημα, επικεντρωθήκαμε στο περιεχόμενο των τρόπων αντιμετώπισης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η πλειοψηφία των παραμυθιών περιείχαν μικρό αριθμό αναφορών στους τρόπους αντιμετώπισης, ενώ οι τρόποι που προτείνονταν είναι περισσότερο πρακτικοί. Μέσα από την εξέταση του περιεχομένου των παραμυθιών οικολογικού περιεχομένου επισημαίνεται ο εκπαιδευτικός χαρακτήρας της Παιδικής Λογοτεχνίας με επιρροές από την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και η θετική επίδραση της στους μικρούς αναγνώστες, όσον αφορά στη διαμόρφωση γνωστικών και ιδεολογικών απόψεων. | el |
heal.abstract | The present thesis investigates the contribution of fairy tales to Environmental Education and more specifically to the understanding of environmental problems. In more detail, the present study seeks to: (a) record the environmental problems referred to in the eco-friendly fairy tales, 2000-2018, (b) investigate the causes, impacts and ways of dealing with the issue of marine pollution, and (c) examine the crowd, as well as the kind, of coping strategies, proposed in fairytales about sea pollution. The method used is Content Analysis of a Sample of 42 Tales. The results of the research are: In the pre-school ecological fairy tales of the period 2000-2018, a number of environmental problems can be approached, either directly or indirectly. The content of the majority of fairy tales, approaching the issue of marine pollution, is described as "Satisfactory", which has emerged from the multitude of reports included on the causes, effects and ways of dealing with them. Finally, according to the third research question, we focused on the content of coping strategies. The results showed that the majority of fairy tales contained a small number of references to the modes of treatment, while the suggested modes were more practical. Examining the content of eco-friendly tales highlights the educational nature of Children's Literature with influences from Environmental Education and its positive impact on young readers in shaping cognitive and ideological perspectives | en |
heal.advisorName | Φλογαΐτη, Ευγενία | el |
heal.committeeMemberName | Φλογαΐτη, Ευγενία | el |
heal.committeeMemberName | Λιαράκου, Γεωργία | el |
heal.committeeMemberName | Μόγιας, Αθανάσιος | el |
heal.committeeMemberName | Flogaiti, Eugenia | en |
heal.committeeMemberName | Liarakou, Georgia | en |
heal.committeeMemberName | Mogias, Athanasios | en |
heal.academicPublisher | Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία | el |
heal.academicPublisherID | duth | - |
heal.numberOfPages | 124 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true | - |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
Appears in Collections: | Π.Μ.Σ. "ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑ" |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TheodosiadouE_2020.pdf | Μεταπτυχιακή εργασία | 1.23 MB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
This item is a favorite for 0 people.
https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/11085
http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.9871
This item is licensed under a Creative Commons License