The intercultural approach to otherness in modern children’s books for young children (Bachelor thesis)

Ραπτοπούλου, Δέσποινα/ Σαφράνογλου, Παρασκευή/ Raptopoulou, Despoina/ Safranoglou, Paraskevi

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΡαπτοπούλου, Δέσποιναel
dc.contributor.authorΣαφράνογλου, Παρασκευήel
dc.contributor.authorRaptopoulou, Despoinaen
dc.contributor.authorSafranoglou, Paraskevien
dc.date.accessioned2020-12-01T09:08:00Z-
dc.date.available2020-12-01T09:08:00Z-
dc.identifier.urihttps://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/11362-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.10145-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΠαιδική λογοτεχνίαel
dc.subjectΔιαπολιτισμική εκπαίδευσηel
dc.subjectΕτερότηταel
dc.subjectΠροκατάληψηel
dc.subjectΣτερεότυπαel
dc.subjectChildren’s literatureen
dc.subjectIntercultural educationen
dc.subjectOthernessen
dc.subjectPrejudiceen
dc.subjectStereotypesen
dc.titleH διαπολιτισμική προσέγγιση της ετερότητας στα σύγχρονα παιδικά βιβλία για μικρά παιδιάel
dc.titleThe intercultural approach to otherness in modern children’s books for young childrenen
heal.typebachelorThesisen
heal.generalDescriptionΒιβλιογραφία: σ. 78-81el
heal.classificationMulticultural educationen
heal.dateAvailable2020-12-01T09:09:00Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικίαel
heal.publicationDate2020-07-22-
heal.abstractΤα τελευταία χρόνια, οι σύγχρονες κοινωνίες, εξαιτίας των αθρόων μεταναστευτικών και προσφυγικών ρευμάτων που δέχονται, έχουν μετατραπεί σε ένα παλίμψηστο διαφορετικών εθνικοτήτων, φυλών, πολιτισμών, θρησκειών, ηθών και εθίμων. Η ετερογένεια των κοινωνιών είναι πλέον κάτι δεδομένο, ενώ η έννοια της διαφορετικότητας απαντάται σε διάφορες μορφές ως προς την κοινωνική τάξη, το θρήσκευμα, τη γλώσσα, το χρώμα του δέρματος κ. ο. κ. Ήδη από τριών ετών, τα παιδιά σε πολυπολιτισμικές κοινωνίες έχουν συνείδηση της κοινωνικής δομής της κοινότητάς τους και αντιλαμβάνονται τις σχέσεις εξουσίας μεταξύ πλειονότητας και μειονότητας. Η λογοτεχνία, λοιπόν, στο πλαίσιο ενός εκπαιδευτικού συστήματος που διαχειρίζεται την έννοια του διαφορετικού, καταγράφει τα κοινωνικά φαινόμενα και αποτελεί, αδιαμφισβήτητα, έναν από τους κυριότερους τρόπους εγγραφής της ετερότητας κι ένα από τα κυριότερα μέσα ευαισθητοποίησης σε ζητήματα κοινωνικού αποκλεισμού και ρατσισμού. Η παιδική λογοτεχνία, συγκεκριμένα, μπορεί να δράσει ως καταλύτης στην εδραίωση της αποδοχής, του σεβασμού και της εμπιστοσύνης, απέναντι σε κάθε τι διαφορετικό. Τα κείμενα της παιδικής λογοτεχνίας χαρακτηρίζονται από ένα ιδεολογικό περιεχόμενο, το οποίο προφανώς και αντανακλά το κοινωνικό γίγνεσθαι και τις κοινωνικές συγκρούσεις κάθε εποχής. Έτσι, δημιουργείται ένα κατάλληλο πλαίσιο, για την παιδική ηλικία, για συζήτηση και προβληματισμό που μεταφέρει στα παιδιά-αναγνώστες νέες αντιλήψεις, απομακρύνοντάς τα από στερεότυπα και από την ιδεολογία του ρατσισμού. Επομένως, η παιδική λογοτεχνία παίζει καθοριστικό ρόλο στην ευαισθητοποίηση των παιδιών γύρω από την διαπολιτισμική ετερότητα, καθώς μέσα από τους ήρωες, οι οποίοι κατά βάση διαθέτουν ένα ιδιαίτερο και «διαφορετικό» χαρακτηριστικό, έρχονται σε άμεση επαφή με την ιδέα της ανοχής, του σεβασμού και της συνύπαρξης.el
heal.abstractIn recent years, modern societies, due to the immense migratory and refugee flows they have received, have become a backdrop for different nationalities, races, cultures, morals and customs. The heterogeneity of societies is now a given, and the concept of diversity is found in various forms in terms of social class, religion, language, skin color and so on. As early as three years old, children in multicultural societies are aware of the social structure of their community and understand the power relations between the majority and the minority. Literature, therefore, within an educational system that manages the concept of difference, captures social phenomena and is undoubtedly one of the main ways of recording diversity and one of the main means of raising awareness of social exclusion and racism. Children's literature, in particular, can act as a catalyst in establishing acceptance, respect, and trust in everything else. Children's literature texts characterized by an ideological content that clearly reflects the social context and social conflicts of each era. Thus, an appropriate framework is created, for childhood, for discussion and reflection that transfers new readings to children - readers, moving them away from stereotypes and the ideology of racism. Children's literature therefore plays a key role in raising children's awareness of intercultural diversity, as through the heroes who basically have a distinct and 'different' character, they come into direct contact with the idea of tolerance, respect and coexistence.en
heal.advisorNameΟικονομίδου, Αναστασίαel
heal.committeeMemberNameΟικονομίδου, Αναστασίαel
heal.committeeMemberNameΜαυρομμάτης, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameEconomidou, Anastasiaen
heal.committeeMemberNameMavrommatis, Georgiosen
heal.academicPublisherΤμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικίαel
heal.academicPublisherIDduthen
heal.numberOfPages81 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
Appears in Collections:ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RaptopoulouD_2020.pdfΠτυχιακή εργασία1.59 MBAdobe PDFView/Open


 Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/11362
http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.10145
  This item is a favorite for 0 people.

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons