Σχέση εργαζόμενης μνήμης και μεταγνώσης κατά την προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία (Bachelor thesis)
Μπαρόλα, Θεοδώρα/ Barola, Theodora
Ευρήματα σύγχρονων μελετών έχουν φέρει στην επιφάνεια το γεγονός πως υπάρχει σύνδεση μεταξύ της εργαζόμενης μνήμης και της μεταγνωστικής ενημερότητας. Η παρούσα μελέτη εξετάζει την επίδραση της εργαζόμενης μνήμης και της μεταγνώσης στην γνωστική και ακαδημαϊκή επίδοση των παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας και την μεταξύ τους σύνδεση. Γίνεται αναφορά στα βασικά στοιχεία και την συνδρομή του εκτελεστικού ελέγχου στην παιδική σκέψη και την συμπεριφορά, ενώ η εργαζόμενη μνήμη παρουσιάζεται ως συνιστώσα του, εξαιτίας του γεγονότος πως δεν είναι ένα αυτόνομο μέρος του γνωστικού συστήματος. Στη συνέχεια αναλύεται η συμβολή της μνήμης εργασίας στην γνωστική ανάπτυξη και τις μαθησιακές επιδόσεις των μαθητών και παρατίθενται προτάσεις και παρεμβατικά προγράμματα για την βελτίωση της. Κατόπιν, εκτιμάται η σημαντικότητα της μεταγνώσης και των μεταγνωστικών στρατηγικών στην ανάπτυξη της αυτορρύθμισης και την ακαδημαϊκή πρόοδο και δίνονται πρακτικές ενίσχυσης της μεταγνωστικής επίγνωσης. Τέλος, δίνονται βιβλιογραφικά στοιχεία αναφορικά με την σχέση της εργαζόμενης μνήμης και της μεταγνώσης και παρέχονται ζητήματα τα οποία θα μπορούσαν να αποτελέσουν τα θεμέλια μελλοντικών ερευνών.
Institution and School/Department of submitter: | Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία |
Subject classification: | Metacognition in children Memory in children |
Keywords: | Εκτελεστικός έλεγχος,Επίλυση προβλημάτων,Εργαζόμενη μνήμη,Μεταγνώση,Executive control,Problem solving,Working memory,Metacognition |
URI: | https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/13163 http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.11931 |
Appears in Collections: | ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Barolath_2021.pdf | Πτυχιακή εργασία | 663.9 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
This item is a favorite for 0 people.
https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/13163
http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.11931
This item is licensed under a Creative Commons License