Modern Greek literature and its film adaptation in the education system of the country (Bachelor thesis)
Τριχιά, Χριστίνα/ Trichia, Christina
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Τριχιά, Χριστίνα | el |
dc.contributor.author | Trichia, Christina | en |
dc.date.accessioned | 2022-07-26T07:29:34Z | - |
dc.date.available | 2022-07-26T07:29:34Z | - |
dc.identifier.uri | https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/14903 | - |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.13656 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Λογοτεχνία | el |
dc.subject | Κινηματογράφος | el |
dc.subject | Παντελής Βούλγαρης | el |
dc.subject | Ιωάννα Καρυστιάνη | el |
dc.subject | Λογοτεχνικός γραμματισμός | el |
dc.subject | Literature | en |
dc.subject | Cinema | en |
dc.subject | Pantelis Voulgaris | en |
dc.subject | Ioanna Karystianis | en |
dc.subject | Literary literacy | en |
dc.title | Η σύγχρονη ελληνική λογοτεχνία και η κινηματογραφική της προσαρμογή στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας | el |
dc.title | Modern Greek literature and its film adaptation in the education system of the country | en |
heal.type | bachelorThesis | en |
heal.generalDescription | Βιβλιογραφία: σ. 51-59 | el |
heal.classification | Greek literature, Modern--Study and teaching | en |
heal.dateAvailable | 2022-07-26T07:30:35Z | - |
heal.language | el | - |
heal.access | free | - |
heal.recordProvider | Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία | el |
heal.publicationDate | 2022-06-29 | - |
heal.abstract | Η λογοτεχνία και ο κινηματογράφος αποτελούν δυναμικά εργαλεία μάθησης που εμπλουτίζουν τις μαθησιακές εμπειρίες. Ωστόσο, η αξιοποίηση ταινιών και κινηματογραφικών προσαρμογών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι περιορισμένη, παρά το γεγονός ότι η βιβλιογραφία αναδεικνύει ποικίλα οφέλη. Για τον λόγο αυτό, παρουσιάζεται μια διδακτική πρόταση για μαθητές Β΄ Λυκείου, με την οποία επιδιώκεται η αξιοποίηση του λογοτεχνικού έργου της Ιωάννας Καρυστιάνη «Η μικρά Αγγλία» και της κινηματογραφικής του προσαρμογής από τον Παντελή Βούλγαρη. Στόχοι της πρότασης είναι οι μαθητές να προσεγγίσουν κριτικά τα δύο κειμενικά είδη και να αναπτύξουν οι ίδιοι ένα οπτικοακουστικό προϊόν. Η διδακτική πρόταση αναπτύσσεται σε τρεις φάσεις υλοποίησης. Κατά την πρώτη φάση, επιδιώκεται η καλλιέργεια δεξιοτήτων λογοτεχνικού γραμματισμού και κατά τη δεύτερη φάση επιδιώκεται η καλλιέργεια δεξιοτήτων κινηματογραφικού γραμματισμού. Οι δραστηριότητες διακειμενικότητας και διεικονικότητας, με τις οποίες έρχονται σε επαφή οι μαθητές στις δύο πρώτες φάσεις, αναμένεται να συμβάλουν στην ανάπτυξη μεταγνωστικών δεξιοτήτων, οι οποίες κατά την τρίτη φάση θα τους βοηθήσουν να προχωρήσουν στη δημιουργία οπτικοακουστικού υλικού, το οποίο είναι εμπνευσμένο από θέματα εκπαιδευτικής διαδικασίας και θα έχει τα σημασιολογικά χαρακτηριστικών των School Movies. Ωστόσο, η επιδίωξη της παρούσας διδακτικής πρότασης είναι να συμβάλει στην ανάπτυξη του οπτικοακουστικού γραμματισμού των μαθητών ως εφόδιο, το οποίο θα βοηθήσει στην ανάπτυξη του κριτικού γραμματισμού τους | el |
heal.abstract | Literature and cinema are dynamic learning tools that enrich students’ learning experiences. However, the use of films and film adaptations within the Greek education system is limited, despite the fact that the literature reveals multiple benefits. For this reason, a teaching proposal for students in the 2nd grade of Senior High School (Lyceum) is presented, with the aim of utilizing Ioanna Karystiani’s literary work “Little England” and its film adaptation by Pantelis Voulgaris. The goal is to help students approach the two texts in a critical manner and create an audiovisual product. The implementation of the teaching proposal is developed in three phases. The goal is for students to develop literary literacy skills during the first phase, and film literacy skills during the second one. The intertextuality and intervisuality activities, in which students engage during the first two phases, are expected to contribute to the development of students’ metacognitive skills, which, during the third phase, will help them produce an audiovisual material, inspired by educational topics and having the semantic characteristics of School Movies. However, the main goal of the present teaching proposal is to contribute to the development of students’ audiovisual literacy, as a skill that will help in the development of their critical literacy | en |
heal.advisorName | Ιακωβίδου, Σοφία | el |
heal.committeeMemberName | Ιακωβίδου, Σοφία | el |
heal.committeeMemberName | Οικονομίδου, Αναστασία | el |
heal.committeeMemberName | Iakovidou, Sophia | en |
heal.committeeMemberName | Economidou, Anastasia | en |
heal.academicPublisher | Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία | el |
heal.academicPublisherID | duth | - |
heal.numberOfPages | 59 σ. | - |
heal.fullTextAvailability | true | - |
heal.type.en | Bachelor thesis | en |
heal.type.el | Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία | el |
Appears in Collections: | ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TrichiaC_2022.pdf | Πτυχιακή εργασία | 556.58 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
This item is a favorite for 0 people.
https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/14903
http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.13656
This item is licensed under a Creative Commons License