The social representations of migration and their role in shaping educational and professional expectations. (Master thesis)

Τριανταφυλλίδου, Δέσποινα/ Triantafyllidou, Despoina

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤριανταφυλλίδου, Δέσποιναel
dc.contributor.authorTriantafyllidou, Despoinaen
dc.date.accessioned2024-02-16T09:58:18Z-
dc.identifier.urihttps://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/17653-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.16387-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΘράκηel
dc.subjectΜειονότηταel
dc.subjectΜετανάστευσηel
dc.subjectΚοινωνικές αναπαραστάσειςel
dc.subjectΕκπαιδευτικός και επαγγελματικός αποκλεισμόςel
dc.subjectThraceen
dc.subjectMinorityen
dc.subjectImmigrationen
dc.subjectSocial representationsen
dc.subjectEducational and professional exclusionen
dc.titleΟι κοινωνικές αναπαραστάσεις της μετανάστευσης και ο ρόλος τους στη διαμόρφωση εκπαιδευτικών και επαγγελματικών προσδοκιών.el
dc.titleThe social representations of migration and their role in shaping educational and professional expectations.en
heal.typemasterThesisen
heal.secondaryTitleμια έρευνα στους ορεινούς μειονοτικούς οικισμούς του Νομού Ξάνθηςel
heal.secondaryTitlea survey in the mountainous minority settlements of the Prefecture of Xanthien
heal.generalDescriptionΒιβλιογραφία: σ. 90-100el
heal.classificationMinorities--Greece--Thrace, Western--Educationen
heal.dateAvailable2027-02-15T22:00:00Z-
heal.languageelen
heal.accessembargo-3en
heal.recordProviderΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικίαel
heal.publicationDate2021-09-30-
heal.abstractΤο ερευνητικό μου ενδιαφέρον επικεντρώνεται στη μελέτη του φαινομένου της μετανάστευσης στους ορεινούς μειονοτικούς οικισμούς του Νομού Ξάνθης, τα Πομακοχώρια, καθώς τα τελευταία χρόνια οι μεταναστευτικές κινήσεις στο εξωτερικό και δη των μουσουλμάνων ανδρών προερχόμενων από τη Θράκη έχουν αυξηθεί αισθητά με αποτέλεσμα αφενός να μεταβάλλονται οι παραδοσιακές κοινωνικές δομές, όπως αυτές της οικογένειας ή της τοπικής κοινότητας, και αφετέρου να διαμορφώνεται ένα νέο πλαίσιο σύλληψης και διαμόρφωσης του κόσμου από τα μέλη της μειονότητας. Πώς επηρεάζονται μέσα σε αυτό το πλαίσιο οι εκπαιδευτικές και επαγγελματικές προσδοκίες των παιδιών που διαβιούν στις ορεινές μειονοτικές κοινότητες, όπου η μετανάστευση αποτελεί σύνηθες φαινόμενο; Σε ποιο βαθμό οι εντόπιες κοινωνικές αναπαραστάσεις συγκροτούν τις υποκειμενικότητες και με ποιον τρόπο δύνανται οι άτυπες μεταναστευτικές κινήσεις, κυρίως των ενήλικων αρρένων, να διαμορφώσουν νέες νοηματοδοτήσεις, αφενός για τα ίδια τα δρώντα υποκείμενα και αφετέρου για τις οικογένειες τους; Από την ανάλυση των δεδομένων, τα οποία προέκυψαν μέσα από την πραγματοποίηση εννέα βιογραφικών συνεντεύξεων, φάνηκε πως η μετανάστευση αποτελεί για τους αφηγητές μια εντόπια κοινωνική αναπαράσταση που αναπαράγει διαγενεακά τον «λόγο» της κοινότητας. Τα μεταναστευτικά δίκτυα, ως δίκτυα δρώντων, συγκροτούν μια «κατασκευή» στην οποία τα στοιχεία του κοινωνικού, του φυσικού και του υλικού κόσμου αλληλεπιδρούν και αναπαράγουν τις κοινωνικές σχέσεις «εξαργυρώνοντας» το κάθε είδους κεφάλαιο με διαφορετικούς τρόπους. Η κοινωνική αναπαράσταση της μετανάστευσης στους ορεινούς μειονοτικούς οικισμούς του Ν. Ξάνθης επιδρά στις στάσεις και τις αντιλήψεις των μελών της μειονότητας για τη θέση τους στην κοινωνία και συμβάλλει σε συνδυασμό με τους κοινωνιογλωσσικούς παράγοντες στον εκπαιδευτικό και επαγγελματικό αποκλεισμό.el
heal.abstractMy research interest is focused on the study of the phenomenon of migration in the mountainous minority settlements of the Prefecture of Xanthi, Pomakochoria, as in recent years the migration movements abroad, especially of Muslim men from Thrace have increased significantly with the result that on the one hand social structures, such as those of the family or the local community are changing, and on the other hand a new framework for the conception and shaping of the world by members of the minority is being formed. In this context, how are the educational and professional expectations of children living in mountainous minority communities, where migration is a common phenomenon, affected? To what extent do local social representations constitute subjectivities, and how can informal migratory movements, especially of adult males, form new meanings, both for the actors themselves and for their families? From the analysis of the data, which emerged through the conduct of nine biographical interviews, it appeared that migration is for the narrators a local social representation that reproduces the "discourse" of the community across generations. Immigration networks, as networks of actors, constitute a "construction" in which the elements of the social, physical and material world interact and reproduce social relations, "redeeming" each kind of capital in different ways. The social representation of migration in the mountainous minority settlements of Xanthi affects the attitudes and perceptions of minority members about their place in society and contributes in combination with sociolinguistic factors to educational and professional exclusion.en
heal.advisorNameΔαλκαβούκης, Βασίλειοςel
heal.committeeMemberNameΔαλκαβούκης, Βασίλειοςel
heal.committeeMemberNameΜαυρομμάτης, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΜαντούβαλος, Ίκαροςel
heal.committeeMemberNameDalkavoukis, Vasileiosen
heal.committeeMemberNameMavrommatis, Georgiosen
heal.committeeMemberNameMantouvalos, Ikarosen
heal.academicPublisherΤμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικίαel
heal.academicPublisherIDduthen
heal.numberOfPages130 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. "ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΕ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TriantafyllidouD_2021 .pdfΜεταπτυχιακή εργασία2.13 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


 Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/17653
http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.16387
  This item is a favorite for 0 people.

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons