θεολογική προσέγγιση και βιοηθικά διλήμματα (Master thesis)
Αλεξανδρόπουλος - Αραπάκης, Ανδρέας/ Alexandropoulos - Arapakis, Andreas
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Αλεξανδρόπουλος - Αραπάκης, Ανδρέας | el |
dc.contributor.author | Alexandropoulos - Arapakis, Andreas | en |
dc.date.accessioned | 2024-11-20T10:29:16Z | - |
dc.identifier.uri | https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/19832 | - |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.18522 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Death | en |
dc.subject | Religious | en |
dc.subject | Christianity | en |
dc.subject | Θάνατος | el |
dc.subject | Θρησκείες | el |
dc.subject | Χριστιανισμός | el |
dc.title | Ο θάνατος ως λύτρωση ή ως φυσική κατάληξη | el |
dc.title | θεολογική προσέγγιση και βιοηθικά διλήμματα | en |
heal.type | masterThesis | - |
heal.secondaryTitle | Death as redemption or as a natural end | el |
heal.secondaryTitle | theological approach and bioethical dilemmas | en |
heal.generalDescription | Βιβλιογραφία : σ. 57 - 59 | el |
heal.classification | Death (Philosophy) | en |
heal.dateAvailable | 2025-11-19T22:00:00Z | - |
heal.language | el | en |
heal.access | embargo-1 | - |
heal.recordProvider | Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής | el |
heal.publicationDate | 2024-11-14 | - |
heal.abstract | Κανείς δεν αρνείται την όντως φοβερή στιγμή του θανάτου. Για την επιστήμη ο άνθρωπος είναι βιολογικό ον με αρχή, μέση και τέλος. Επομένως κατ᾽ αυτήν, ο θάνατος είναι η φυσική κατάληξη της ανθρώπινης φύσης, αφού επέρχεται η φθαρτότητα του σώματος. Συνεπώς, καταβάλλει από την πλευρά της κάθε δυνατή επιστημονική προσπά-θεια, προκειμένου ο θάνατος του ανθρώπου να είναι μεν αξιοπρεπής, αδιαφορώντας ό-μως για το αν υπάρχει βίαιος χωρισμός της ψυχής από το σώμα. Με άλλα λόγια, η επι-στήμη κοινώς ακολουθεί τον δρόμο «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα». Για τις δύο μονοθεϊ-στικές θρησκείες διαπιστώνουμε την κοινή δογματική θέση ότι ο θάνατος του ανθρώπου είναι θέλημα του Θεού, με προοπτική την ανάσταση όχι των σωμάτων, αλλά την ανάσταση των ψυχών στα κεκοιμημένα σώματα. Η εξέταση των βιοηθικών θεμάτων μέ-σα από το θεολογικό πρίσμα μπορεί να επηρεάσει τον ηθικό συλλογισμό και τη λήψη αποφάσεων. Με τις ρίζες της στην πίστη για την ιερότητα της ανθρώπινης ζωής ως θεϊκό δώρο, οι Ορθόδοξες διδασκαλίες παρέχουν ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για την αντιμε-τώπιση περίπλοκων ηθικών διλημμάτων. Παράλληλα, τα κοινά σημεία μεταξύ του Ορ-θόδοξου Χριστιανισμού και του Ισλάμ υπογραμμίζουν την κοινή δέσμευση για την υπε-ράσπιση της αξιοπρέπειας και της αξίας της ανθρώπινης ζωής, παρά τις θεολογικές και νομικές διαφορές. Παράλληλα, η διασταύρωση των θρησκευτικών διδασκαλιών με τις προηγμένες ιατρικές τεχνολογίες παρουσιάζει ευκαιρίες και προκλήσεις για τους πι-στούς. Τα κοινά σημεία μεταξύ του Ορθόδοξου Χριστιανισμού και του Ισλάμ σε θέματα βιοηθικής υπογραμμίζουν την κοινή δέσμευση για την προάσπιση της αξιοπρέπειας και της αξίας της ανθρώπινης ζωής. Ενώ μπορεί να υπάρχουν διαφορές στις θεολογικές ερ-μηνείες και τα νομικά πλαίσια, και οι δύο παραδόσεις τονίζουν τη σημασία της διατήρη-σης της ζωής και του μετριασμού του πόνου. Αυτή η κοινή ηθική βάση χρησιμεύει ως βάση για διαθρησκειακό διάλογο και συνεργασία για την αντιμετώπιση των σύγχρονων ηθικών προκλήσεων. παραδόσεων και των ιατρικών πρακτικών σε ορισμένα ζητήματα υπογραμμίζουν την ανάγκη για σεβασμό, κατανόηση και διάλογο για την αντιμετώπιση αυτών των διαφορών. Οι διδασκαλίες της Εκκλησίας μπορούν να παρέχουν μια θεμελιώδη προσέγγιση στα βιοηθικά διλήμματα, δίνοντας προτεραιότητα στην αξιοπρέπεια όλων των ατόμων, αλλά όμως απαιτούν εμπιστοσύνη στο θείο. Η κατανόηση των διαφόρων θρησκευτικών προοπτικών για την ψυχή, το σώμα, τη ζωή και τον θάνατο είναι απαραίτητη για τη λήψη αποφάσεων που προστατεύουν την υγεία, αλλά ταυτόχρονα ευθυγραμμίζονται με την πίστη. | el |
heal.abstract | No one denies the truly awful moment of death. For science, man is a biological being, with a beginning, middle and end. Therefore, according to her, death is the natural end of human nature, since the perishability of the body occurs. Therefore, on its part, it makes every possible scientific effort in order for the death of the person to be dignified, regardless of whether there is a violent separation of the soul from the body, in other words, science commonly follows the path "the end sanctifies" means". For the two monotheistic religions, we find the common doctrinal position, that the death of man is God's will, with a perspective of the resurrection not of the bodies but of the souls in the sleeping bodies. Examining bioethical issues through a theological lens can influence moral reasoning and decision-making. Rooted in the belief in the sanctity of human life as a divine gift, Orthodox teachings provide a comprehensive framework for dealing with complex moral dilemmas. At the same time, the commonalities between Orthodox Christianity and Islam highlight a common commitment to defend the dignity and value of human life, despite theological and legal differences. At the same time, the intersection of religious teachings with advanced medical technologies presents opportunities and challenges for believers. While medical innovations offer new diagnostic and therapeutic possibilities, they also raise ethical questions about the limits of human intervention and the potential for harm. Religious teachings emphasize the importance of discerning ethical boundaries and ensuring that medical practices align with ethical principles, which requires ongoing dialogue and reflection within religious communities. The discrepancies between religious traditions and medical practices on some issues highlight the need for respect, understanding and dialogue to address these differences. The teachings of the Church can provide a fundamental approach to bioethical dilemmas, prioritizing the dignity of all individuals, but they require trust in the divine. Understanding the various religious perspectives on the soul, body, life, and death is essential to making decisions that protect health but are also faith-aligned. | en |
heal.advisorName | Πανταζάκος, Παναγιώτης | el |
heal.committeeMemberName | Πανταζάκος, Παναγιώτης | el |
heal.committeeMemberName | Κωνσταντινίδης, Θεόδωρος | el |
heal.committeeMemberName | Τσαρούχα, Αλεξάνδρα | el |
heal.committeeMemberName | Tsaroucha, Alexandra | en |
heal.committeeMemberName | Pantazakos, Panagiotis | en |
heal.committeeMemberName | Konstantinidis, Theodoros | en |
heal.academicPublisher | Τμήμα Ιατρικής | el |
heal.academicPublisherID | duth | en |
heal.numberOfPages | 59 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true | - |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
Appears in Collections: | Π.Μ.Σ. ΒΙΟΗΘΙΚΗ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
AlexandropoulosArapakisA_2024.pdf | Μεταπτυχιακή εργασία | 874.6 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Please use this identifier to cite or link to this item:
This item is a favorite for 0 people.
https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/19832
http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.18522
This item is licensed under a Creative Commons License