Opinions and practices of primary school teachers’ on bilingualism in the classroom (Master thesis)
Παπαδοπούλου, Χριστίνα/ Papadopoulou, Christina
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Παπαδοπούλου, Χριστίνα | el |
dc.contributor.author | Papadopoulou, Christina | en |
dc.date.accessioned | 2024-12-02T09:08:01Z | - |
dc.date.available | 2024-12-02T09:08:01Z | - |
dc.identifier.uri | https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/19872 | - |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.18562 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Διγλωσσία | el |
dc.subject | Δίγλωσση εκπαίδευση | el |
dc.subject | Απόψεις εκπαιδευτικών | el |
dc.subject | Εκπαιδευτικές πρακτικές | el |
dc.subject | Bilingualism | en |
dc.subject | Bilingual education | en |
dc.subject | Teachers’ opinions | en |
dc.subject | Educational practices | en |
dc.title | Απόψεις και πρακτικές εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης απέναντι στη διγλωσσία στην τάξη | el |
dc.title | Opinions and practices of primary school teachers’ on bilingualism in the classroom | en |
heal.type | masterThesis | - |
heal.generalDescription | Βιβλιογραφία: σ. 101-120 | el |
heal.classification | Education, Bilingual | en |
heal.dateAvailable | 2024-12-02T09:09:01Z | - |
heal.language | el | - |
heal.access | free | - |
heal.recordProvider | Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία | el |
heal.publicationDate | 2024-11-09 | - |
heal.abstract | Η αύξηση των μεταναστευτικών ρευμάτων ως αποτέλεσμα της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης και των πολεμικών συγκρούσεων, οδήγησε στη μετατόπιση της πολιτισμικά και γλωσσικά ομοιογενούς κοινωνίας σε πολυπολιτισμική και πλουραλιστική με σημαντικές εκφάνσεις και στη σχολική κοινότητα. Η νέα αυτή πραγματικότητα επέφερε την ανάγκη της μελέτης του φαινομένου της διγλωσσίας και της εκπαίδευσης των μαθητών από διαφορετικά πολιτισμικά και γλωσσικά περιβάλλοντα. Στόχος της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των απόψεων Ελλήνων εκπαιδευτικών αναφορικά με τη δίγλωσση εκπαίδευση και των πρακτικών που εφαρμόζουν σε μία τάξη με δίγλωσσους μαθητές. Στην έρευνα πήραν μέρος 81 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από όλη την Ελλάδα απαντώντας σε ένα δομημένο ερωτηματολόγιο με κλειστού και ανοιχτού τύπου ερωτήσεις. Τα αποτελέσματα έδειξαν μία αντίφαση ανάμεσα στις απόψεις και τις πρακτικές που ακολουθούν. Σε γενικές γραμμές, οι απόψεις τους για τη διγλωσσία είναι θετικές και θεωρούν τη χρήση της μητρικής γλώσσας δικαίωμα των δίγλωσσων. Από την άλλη, συμφωνούν ότι η γνώση περισσότερων γλωσσών δεν συνεπάγεται καλύτερες σχολικές επιδόσεις και ότι η συχνή χρήση της πρώτης γλώσσας δυσκολεύει την εκμάθηση της Ελληνικής, αντιλήψεις που φανερώνουν έναν μονογλωσσικό τρόπο σκέψης. Ωστόσο, οι πρακτικές τους υποστηρίζουν τη διγλωσσία, καθώς οι περισσότεροι υποστηρίζουν ότι αξιοποιούν τόσο το γλωσσικό όσο και το πολιτισμικό κεφάλαιο των δίγλωσσων μαθητών. Τέλος, η έρευνα καταδεικνύει την ανάγκη επιμόρφωσης πάνω σε διαπολιτισμικά θέματα και σε ζητήματα διαχείρισης της διγλωσσίας στην τάξη. | el |
heal.abstract | The increase in migration flows as a result of economic and social development and war conflicts has led to a shift from a culturally and linguistically homogeneous society to a multicultural and pluralistic one, with significant manifestations in the school community. This new reality brought about the need to study the phenomenon of bilingualism and the education of students from different cultural and linguistic backgrounds. The aim of this research is to investigate the views of Greek teachers regarding bilingual education and the practices they apply in a classroom with bilingual students. Eighty-one primary school teachers from all over Greece participated in the survey by answering a structured questionnaire with closed and open-ended questions. The results showed a contradiction between the views and practices followed. In general, their views on bilingualism are positive and they consider the use of the mother tongue a right of bilinguals. On the other hand, they agree that knowing more languages does not imply better school performance and that frequent use of the first language makes it difficult to learn Greek, perceptions that reveal a monolingual way of thinking. However, their practices are supportive of bilingualism, as most argue that they make use of both the linguistic and cultural capital of bilingual students. Finally, the research points to the need for training in intercultural issues and in managing bilingualism in the classroom. | en |
heal.advisorName | Καραδημητρίου, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Καραδημητρίου, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Μίτιτς, Λύδια | el |
heal.committeeMemberName | Μαλιγκούδη, Χριστίνα | el |
heal.committeeMemberName | Karadimitriou, Konstantinos | en |
heal.committeeMemberName | Mitits, Lydia | en |
heal.committeeMemberName | Maligkoudi, Christina | en |
heal.academicPublisher | Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία | el |
heal.academicPublisherID | duth | - |
heal.numberOfPages | 125 σ. | - |
heal.fullTextAvailability | true | - |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
Appears in Collections: | Π.Μ.Σ. "ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΕ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ" |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
PapadopoulouCh_2024.pdf | Μεταπτυχιακή εργασία | 2.66 MB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
This item is a favorite for 0 people.
https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/19872
http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.18562
This item is licensed under a Creative Commons License