Opinions and practices of primary school teachers’ on bilingualism in the classroom (Master thesis)

Παπαδοπούλου, Χριστίνα/ Papadopoulou, Christina

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠαπαδοπούλου, Χριστίναel
dc.contributor.authorPapadopoulou, Christinaen
dc.date.accessioned2024-12-02T09:08:01Z-
dc.date.available2024-12-02T09:08:01Z-
dc.identifier.urihttps://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/19872-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.18562-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΔιγλωσσίαel
dc.subjectΔίγλωσση εκπαίδευσηel
dc.subjectΑπόψεις εκπαιδευτικώνel
dc.subjectΕκπαιδευτικές πρακτικέςel
dc.subjectBilingualismen
dc.subjectBilingual educationen
dc.subjectTeachers’ opinionsen
dc.subjectEducational practicesen
dc.titleΑπόψεις και πρακτικές εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης απέναντι στη διγλωσσία στην τάξηel
dc.titleOpinions and practices of primary school teachers’ on bilingualism in the classroomen
heal.typemasterThesis-
heal.generalDescriptionΒιβλιογραφία: σ. 101-120el
heal.classificationEducation, Bilingualen
heal.dateAvailable2024-12-02T09:09:01Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΔημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικίαel
heal.publicationDate2024-11-09-
heal.abstractΗ αύξηση των μεταναστευτικών ρευμάτων ως αποτέλεσμα της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης και των πολεμικών συγκρούσεων, οδήγησε στη μετατόπιση της πολιτισμικά και γλωσσικά ομοιογενούς κοινωνίας σε πολυπολιτισμική και πλουραλιστική με σημαντικές εκφάνσεις και στη σχολική κοινότητα. Η νέα αυτή πραγματικότητα επέφερε την ανάγκη της μελέτης του φαινομένου της διγλωσσίας και της εκπαίδευσης των μαθητών από διαφορετικά πολιτισμικά και γλωσσικά περιβάλλοντα. Στόχος της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των απόψεων Ελλήνων εκπαιδευτικών αναφορικά με τη δίγλωσση εκπαίδευση και των πρακτικών που εφαρμόζουν σε μία τάξη με δίγλωσσους μαθητές. Στην έρευνα πήραν μέρος 81 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από όλη την Ελλάδα απαντώντας σε ένα δομημένο ερωτηματολόγιο με κλειστού και ανοιχτού τύπου ερωτήσεις. Τα αποτελέσματα έδειξαν μία αντίφαση ανάμεσα στις απόψεις και τις πρακτικές που ακολουθούν. Σε γενικές γραμμές, οι απόψεις τους για τη διγλωσσία είναι θετικές και θεωρούν τη χρήση της μητρικής γλώσσας δικαίωμα των δίγλωσσων. Από την άλλη, συμφωνούν ότι η γνώση περισσότερων γλωσσών δεν συνεπάγεται καλύτερες σχολικές επιδόσεις και ότι η συχνή χρήση της πρώτης γλώσσας δυσκολεύει την εκμάθηση της Ελληνικής, αντιλήψεις που φανερώνουν έναν μονογλωσσικό τρόπο σκέψης. Ωστόσο, οι πρακτικές τους υποστηρίζουν τη διγλωσσία, καθώς οι περισσότεροι υποστηρίζουν ότι αξιοποιούν τόσο το γλωσσικό όσο και το πολιτισμικό κεφάλαιο των δίγλωσσων μαθητών. Τέλος, η έρευνα καταδεικνύει την ανάγκη επιμόρφωσης πάνω σε διαπολιτισμικά θέματα και σε ζητήματα διαχείρισης της διγλωσσίας στην τάξη.el
heal.abstractThe increase in migration flows as a result of economic and social development and war conflicts has led to a shift from a culturally and linguistically homogeneous society to a multicultural and pluralistic one, with significant manifestations in the school community. This new reality brought about the need to study the phenomenon of bilingualism and the education of students from different cultural and linguistic backgrounds. The aim of this research is to investigate the views of Greek teachers regarding bilingual education and the practices they apply in a classroom with bilingual students. Eighty-one primary school teachers from all over Greece participated in the survey by answering a structured questionnaire with closed and open-ended questions. The results showed a contradiction between the views and practices followed. In general, their views on bilingualism are positive and they consider the use of the mother tongue a right of bilinguals. On the other hand, they agree that knowing more languages does not imply better school performance and that frequent use of the first language makes it difficult to learn Greek, perceptions that reveal a monolingual way of thinking. However, their practices are supportive of bilingualism, as most argue that they make use of both the linguistic and cultural capital of bilingual students. Finally, the research points to the need for training in intercultural issues and in managing bilingualism in the classroom.en
heal.advisorNameΚαραδημητρίου, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΚαραδημητρίου, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΜίτιτς, Λύδιαel
heal.committeeMemberNameΜαλιγκούδη, Χριστίναel
heal.committeeMemberNameKaradimitriou, Konstantinosen
heal.committeeMemberNameMitits, Lydiaen
heal.committeeMemberNameMaligkoudi, Christinaen
heal.academicPublisherΤμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικίαel
heal.academicPublisherIDduth-
heal.numberOfPages125 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. "ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΕ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PapadopoulouCh_2024.pdfΜεταπτυχιακή εργασία2.66 MBAdobe PDFView/Open


 Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/19872
http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.18562
  This item is a favorite for 0 people.

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons