Το χαρισματικό παιδί στο νηπιαγωγείο: (Bachelor thesis)

Μαυροφρύδου, Ζωγράφα/ Mavrofrydou, Zografa

Η έρευνα που παρουσιάζεται στην παρούσα εργασία καταγράφει τις εκτιμήσεις των υποψήφιων και των εν ενεργεία εκπαιδευτικών σχετικά με την έννοια της χαρισματικότητας και τους τρόπους με τους οποίους ένα νήπιο μπορεί να εκδηλώσει τις ιδιαίτερες ικανότητες του στα πλαίσια του αναλυτικού προγράμματος του νηπιαγωγείου. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 39 υποψήφιες εκπαιδευτικοί προσχολικής ηλικίας που παρακολουθούν το τρίτο έτος σπουδών στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, καθώς και 23 εν ενεργεία εκπαιδευτικοί που εργάζονται στα νηπιαγωγεία του Δήμου Θεσσαλονίκης και κανένα δεν ήταν στην επαρχία. Για τη συλλογή των δεδομένων, κατασκευάστηκαν δύο αυτοσχέδια ερωτηματολόγια. Το πρώτο ερωτηματολόγιο, περιλάμβανε δύο μέρη. Στο πρώτο διατυπώνονταν ανοιχτή ερώτηση που αφορούσε στον τρόπο που περιγράφεται ένα χαρισματικό παιδί στο νηπιαγωγείο, ενώ στο δεύτερο, οι συμμετέχοντες ρωτήθηκαν για το εάν και με ποιο τρόπο μπορεί να εκδηλώσει ένα νήπιο ιδιαίτερες ικανότητες σε καθέναν από τους τομείς του αναλυτικού προγράμματος του νηπιαγωγείου. Στο δεύτερο ερωτηματολόγιο οι συμμετέχοντες καλούνταν να δηλώσουν το βαθμό συμφωνίας ή διαφωνίας τους αναφορικά με 29 επιλεγμένες συμπεριφορές που μπορεί να εκδηλώσει ένα χαρισματικό παιδί στο νηπιαγωγείο. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως τόσο οι υποψήφιοι, όσο και οι εν ενεργεία εκπαιδευτικοί ορίζουν την έννοια της χαρισματικότητας θέτοντας ως κυριότερο κριτήριο την προηγμένη ακαδημαϊκή επίδοση, χωρίς να δίνουν την ανάλογη βαρύτητα στα χαρακτηριστικά της κοινωνικής προσαρμογής και της συναισθηματικής ωριμότητας.
Alternative title / Subtitle: αντιλήψεις και στάσεις των υποψηφίων και των εν ενεργεία νηπιαγωγών
Institution and School/Department of submitter: Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία
Subject classification: Gifted children--Education
Keywords: Χαρισματικά παιδιά,Νοημοσύνη,Δεξιότητες,Κίνητρα,Παρατηρήσεις εκπαιδευτικών,Gifted children,Intelligence,Skills,Incentives,Teachers' observations
URI: https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/20084
Appears in Collections:ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MavrofridouZ_2004.pdfΠτυχιακή εργασία1.23 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


 Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.lib.duth.gr/jspui/handle/123456789/20084
http://dx.doi.org/10.26257/heal.duth.18773
  This item is a favorite for 0 people.

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons